05.05.2016, 00:00

Pasca na „zábudlivých“? Objektívna zodpovednosť má rezervy

ROZHOVOR / Jozef Drahovský, dopravný analytik, pre HN:

Meranie rýchlosti vozidiel radarom je na Slovensku samozrejmosť. Aké typy radarov sa najčastejšie využívajú na našich cestách?
Existujú dva typy radarov, ktoré sa u nás používajú. Jedny sú radary s Dopplerovým efektom, teda na mieste merajú okamžitú rýchlosť vozidla. Tie sú napríklad nainštalované a plne funkčné na diaľnici D1 v smere od Bratislavy po Trenčín. Používajú sa aj radary na meranie úsekovej rýchlosti, napríklad na diaľnici D2 smerom do Brna na vstupe do Bratislavy.

Na slovenských cestách malo postupne pribudnúť viac ako 1 300 radarov, kamier a iných technických zariadení. Tender však bol koncom minulého roka ukončený. Je potrebné zvyšovať kontrolu radarmi?
V zahraničí sa snažia upúšťať od zariadení, ktoré merajú len rýchlosť, ale sledujú aj rozostup medzi vozidlami. Pritom nedodržanie bezpečnej vzdialenosti na cestách býva štvrtou najčastejšou príčinou dopravných nehôd. Je škoda, že na Slovensku sa plánovali zaviesť len meracie zariadenia, keď trendom sú skôr multifunkčné zariadenia, ktoré kontrolujú aj iné parametre jazdy vodiča a technického stavu vozidla. V preplnenej premáv

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.