Prítomní diskutovali na podujatí aj o problematike veku šoférov v nákladnej, ale aj verejnej doprave.Peter Mayer
Za kľúčové problémy v biznise považujú zástupcovia firiem nedostatok vodičov a reštriktívne smernice.
Ak chceme mať funkčnú ekonomiku, musíme mať funkčnú dopravu. Jej kľúčové postavenie vyplýva najmä z geografickej polohy Slovenska, zhodli sa účastníci HN konferencie Doprava 2018, ktorá sa konala minulý štvrtok. Zástupcovia podnikateľov v oblasti cestnej dopravy upozornili, že rozvoju ich biznisu bráni množstvo legislatívnych prekážok. Často zmieňovanými boli novela zákona o cestnej doprave z roku 2013 či smernica Európskej komisie o vysielaných pracovníkoch, známa ako „lex specialis“.
Šoférov je stále málo
Nedostatok zamestnancov v cestnej doprave je celoeurópskym problémom. Podľa prezidenta Medzinárodnej únie cestnej dopravy sa musia členské štáty Európskej únie zamerať na to, aby do dopravy prilákali čo najväčšie množstvo mladých ľudí. Na Slovensku tomu...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút
02 - Modified: 2024-04-17 16:51:42 - Feat.: - Title: "Iba núdzový personál." Rozsiahly štrajk organizovaný odbormi v Grécku ochromil dopravu
03 - Modified: 2024-04-17 14:21:24 - Feat.: - Title: Veľká prasklina ohrozuje termíny na Višňovom. Ráž pripúšťa scenár, že sa spustí dočasne len jedna rúra
04 - Modified: 2024-04-17 12:03:13 - Feat.: - Title: Slovensko reaguje na nové európske štandardy. Steelka vytvorila špeciálny tím, na vlne sú aj banky
05 - Modified: 2024-04-14 16:46:26 - Feat.: - Title: V časti D2 smer Bratislava budú od pondelka dopravné obmedzenia