Domáce potraviny dlhodobo čelia lacnejšej zahraničnej konkurencii. Výnimkou nie sú ani konzervy, ktorých domáci podiel v obchodoch klesol na minimum.
Situácia v slovenskom konzervárenskom priemysle sa z hľadiska produkcie zlepšuje. Podľa predsedu Slovenského konzervárenského zväzu Michala Demetera zvyšuje päť slovenských konzervární každoročne svoju produkciu a darí sa im najmä v zahraničí. So slovenským trhom je to opačne – domáce produkty sú pultoch predajní v menšine. „Kapacitu zapĺňame exportom tovarov do zahraničia. Slovenský trh tvorí iba 35 až 40 percent našej výroby,“ uvádza Peter Rišňovský z rodinnej konzervárne A+Z Rišňovský, Halász, s. r. o. Jeho slová potvrdzuje aj Demeter, kt...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Horúca jeseň v exporte
02 - Modified: 2024-09-09 22:00:00 - Feat.: - Title: Slovenské potraviny majú úspech aj vo svete, ktoré tam bodujú?
03 - Modified: 2024-08-30 14:10:36 - Feat.: - Title: Slovenský export bol odrobinkou ruského, no i tak sa ešte scvrkol. Môže za to trojica produktov
04 - Modified: 2024-08-02 11:34:49 - Feat.: - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: Západný Balkán ponúka významný priestor pre investície do cestovného ruchu
05 - Modified: 2024-07-26 07:59:29 - Feat.: - Title: Ceny priemyselných výrobcov boli v júni medziročne nižšie o viac ako deväť percent