StoryEditor

Diaľničiari zvažujú, ako čo najrýchlejšie sprejazdniť úsek D1 nadväzujúci na Višňové

19.04.2019, 13:43
Autor:
TASRTASR
NDS deklaruje stavebné dokončenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka do konca tohto roka.

Na sprejazdnenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je nutné dokončiť privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Jeho výstavbu brzdia problémy na úseku s tunelom Višňové. Privádzač sa mal totiž na diaľnicu napájať cez križovatku, ktorú malo postaviť taliansko-slovenské konzorcium. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) preto v súčasnosti posudzuje možnosti, ako čo najrýchlejšie pokračovať vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry.

Diaľničiari deklarujú stavebné dokončenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka do konca tohto roka, do užívania ho majú odovzdať spolu s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina. Súčasný stav je podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej veľmi komplikovaný.

​Prednostné dokončenie križovatky

"Čo sa týka križovatky, NDS posudzuje všetky zákonné možnosti čo najrýchlejšieho pokračovania vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry pri dodržiavaní princípov hospodárnosti a transparentnosti," priblížila Michalová.

Rezort dopravy uviedol, že diaľničiari pripravujú všetky potrebné kroky, aby bola križovatka dokončená prednostne. Križovatka je vo vysokom štádiu rozpracovanosti a o ďalšom postupe sa má rozhodnúť až po ukončení inventarizácie projektu.

Pri výstavbe privádzača je podľa NDS potrebné riešiť aj problémy v súvislosti s požiadavkami tretích strán, zmenu organizácie dopravy aj vynútené zmeny technického riešenia, najmä preložiek vedenia vysokého napätia. Tieto zmeny majú podľa rezortu dopravy aj NDS vplyv na priebeh prác a lehotu výstavby.

Jedna z top požiadaviek

"Medzi najzložitejšie požiadavky jednoznačne patrí vylúčenie staveniskovej dopravy z miestnych komunikácií v oblasti Žiliny, ktoré znamenali aktualizáciu plánu organizácie výstavby a dopravy a zároveň projektovanie, realizáciu a zabezpečenie legislatívneho procesu na vybudovanie súbežnej prístupovej komunikácie s privádzačom," opísala hovorkyňa NDS.

​Ďalšou požiadavkou je zmena preložky vedenia vysokého napätia. Tá vyžaduje dočasné preloženie a zabezpečenie legislatívnej zmeny trvalej preložky vedenia vysokého napätia. Požiadavka na realizáciu premostenia a úpravy prístupovej komunikácie v smere Bytčica – Rosina podľa Michalovej nebola predmetom ponuky a žiadosť o realizáciu vznikla dodatočne.

"Spomínané požiadavky vznikli pred spustením výstavby najmä pri prerokovaní plánu organizácie dopravy a výstavby a dokumentácie na realizáciu stavby," ozrejmila hovorkyňa diaľničiarov.

NDS súčasne podotkla, že samotné spustenie do prevádzky dopravného uzla Žilina a nadväzujúce stavebné úpravy požadované predstaviteľmi mesta Žilina a Dopravnou políciou môžu znamenať odsun sprevádzkovania celej sústavy stavieb do prvej polovice roku 2020.

01 - Modified: 2024-07-10 11:17:34 - Feat.: - Title: Vláda rozhodla, že viaceré výstavby ciest a diaľnic budú strategickými investíciami 02 - Modified: 2024-06-26 08:28:26 - Feat.: - Title: Definitívne potvrdené. Slovensko bude mať jednodňovú diaľničnú známku, jeden typ ročnej končí 03 - Modified: 2024-06-25 22:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Absolútna ignorácia či nevedomosť. Naozaj dokážete správne jazdiť na diaľnici? 04 - Modified: 2024-06-24 14:05:34 - Feat.: - Title: Tunel Okruhliak sa razí nepretržite už v oboch rúrach. Očakávajú 13-tisíc vozidiel denne 05 - Modified: 2024-06-14 08:31:31 - Feat.: - Title: Diaľničiari obnovia protikoróznu ochranu zábradlí na diaľničnom moste pod Tatrami
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. júl 2024 15:22