StoryEditor

Na zákazníkovi šetriť nebudeme

15.04.2009, 00:00

Dnešné časy sú pre mnohých skúškou z najťažších. Zažívame časy, keď trh preveruje pripravenosť každého z nás a nemilosrdne trestá všetko, čo sa v systéme riadenia firmy zanedbalo, resp. na čo sa pri prvých signáloch, že kríza bude, kládol primalý dôraz.

A nie je to, ako sa ukazuje, iba zrkadlo ekonomickej pripravenosti firiem zvládnuť iný vývoj ako rast, na ktorý sú nastavené. Je to často kríza aj ľudského postoja k vlastnej práci a k práci tých druhých. Kríza odhaľuje ľudské charaktery a schopnosti ľudí, odhaľuje ich individualitu a tímovosť oveľa viac ako kedy predtým.

Pozitívne je, že čas neúrody motivuje. Motivuje oveľa silnejšie ako úrodné roky. Je to impulz na prekonávanie rutiny a hľadanie novej, lepšej, efektívnejšej cesty. Je to cesta k zákazníkovi, cesta k spolupráci, cesta k lepšiemu usporiadaniu priorít -- v najširšom zmysle slova. Je to cesta k ďalšej prosperite -- a nielen firiem samostatných -- je to cesta k ďalšej prosperite ľudí v globálnom meradle. Je zrejmé, že nemám k dnešnému, povedzme si, ťažšiemu obdobiu -- iný ako aktívny a reálne optimistický postoj. Vychádzam z poznania sily, pripravenosti našej firmy a jej ľudí. Sme pripravení na dnešný vývoj. Sme iní ako mnohí v našej brandži. Okrem predaja pridávame hodnotu vlastných riešení -- najmä optimalizácia nákladov, výnimočná kvalita a spoľahlivosť, overená trhom, dáva výbornú príležitosť všetkým našim dnešným aj potenciálnym partnerom profitovať zo spolupráce s Office DEPOT. Naši odborní konzultanti sú pripravení riešiť krízové momenty priamo na mieste -- u našich klientov. Väčšina subjektov zareagovala na prvé mesiace nepriaznivého obdobia silnou redukciou prakticky všetkých nákladov. Všetci zrazu pocítili, že obeh tovaru a služieb sa značne spomalil. Nastal čas prijímať rozhodnutia. Veľmi často to boli reštriktívne rozhodnutia. My sme sa pripravovali už pri príprave katalógu 2009. Cieľom bolo, aby naši zákazníci mali lepšiu možnosť výberu a mohli lepšie využiť alternatívu úspory nákladov zámenou sortimentu. Samozrejme -- popritom sme mysleli na to, aby bola naša ponuka zaujímavá svojou komplexnosťou a kvalitou. Prvé mesiace tohto roku ukazujú, že sa nám cieľ podaril. Chcem potvrdiť, že sme veľa času venovali aj optimalizácii logistického modelu a zodpovedajúcich nákladov -- dôsledkom toho, že na zákazníkovi šetriť nebudeme, je naša garancia Zajtra alebo zadarmo. Je to signál pre všetkých.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 22:52