StoryEditor

Krízu sme zo začiatku považovali za nevýhodu

08.09.2009, 00:00

Skutočnosť, že littleyoyo.sk sme spúšťali v období, keď sa o kríze začínalo u nás práve hovoriť, sme považovali zo začiatku skôr za nevýhodu ako za výhodu. Celkový dopyt po produktoch mal klesajúcu tendenciu, ľudia sa na svoje peniaze začali pozerať viac s úctou a dávajú si pozor, čo si kúpia. V prípade, že to obchodník odhalí, môže ísť o výrazný krok vpred.

Keď sa na náš začiatok pozerám spätne, krízu až tak veľmi nevnímame a hlavne sa nesnažíme na ňu "vyhovárať". Stačí totiž dobrý nápad, schopní ľudia a entuziazmus. Našou výhodou môže byť aj fakt, že takzvaný zdravý trh sme vlastne ani nestihli spoznať. Keď budujete firmu, musíte postupovať rovnako za všetkých podmienok. Snažíme sa vybudovať si značku tak, aby sme obstáli v konkurenčnom prostredí. A nielen obstáli. Naším cieľom je, aby aj tí ľudia, ktorí si nemôžu dovoliť príliš rozhadzovať, si u nás vedeli vybrať, a tiež, aby sa k nám vždy vrátili. V tomto prípade však nehrá úlohu len dobrá cena, ale aj kvalita produktov a v neposlednom rade prístup k zákazníkom. Myslím si, že čo sa týka prístupu k zákazníkom, máme na Slovensku ešte veľmi veľké medzery. Ak máte spokojného zákazníka, povie o vás ďalej a nič vás to nestojí. Aj to jeden z dôvodov, prečo sme sa zamerali na tzv. guerilla marketing. V praxi to znamená, že za čo možno najnižšie náklady oslovíte čo možno najviac potenciálnych zákazníkov. Nemíňame teda peniaze na reklamy, ktoré prinášajú veľa návštevníkov, no na druhej strane málo reálnych zákazníkov.

Keď začínate, nesmiete hneď čakať zázraky. Pomáha nám, že nie sme finančne závislí od internetového obchodu. Preto sme si od samého začiatku ešte nevyplatili žiadne odmeny a všetky zarobené peniaze investujeme naspäť do firmy. Pracujeme však na tom, aby sa investované prostriedky do dvoch rokov začali vracať späť.

Prednedávnom som sa stretol so známym, ktorý práve začína podnikať v oblasti doplnkov výživy, prírodných liečebných produktov a pod. Spomínal, že sa im počas krízy niekoľkonásobne zvýšil obrat. Ako hovorím, dopyt spotrebiteľov tu stále je, no možno ich treba len viac presviedčať, aby si vybrali práve vás.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
10. november 2025 17:42