StoryEditor

Rastie kvalita poštových služieb

30.07.2002, 00:00

Zvyšujúci sa trend kvality poštových služieb Slovenskej pošty (SP), š. p., dokumentujú aj štyri vlaňajšie celoplošné merania času dopravy vybraných druhov poštových zásielok. Realizovali sa na celom území SR a hodnovernosť ich výsledkov sa zabezpečila meraním prostredníctvom externých nezávislých organizácií. Na rozdiel od ostatných druhov poštových zásielok sa uskutočňujú pri obyčajných listových zásielkach aj pravidelné cielené merania. Dôvodom je ich ročný objem, ktorý sa pohybuje na úrovni takmer 350 mil. kusov a jeho význam spočíva v odhalení slabších miest v procese dopravy.
Tieto merania predchádzali celoplošnému, pričom meranie času prepravy obyčajných listov sa realizovalo na vzorke 12-tisíc zásielok. Stanovený štandard D+2 (dodanie do dvoch dní po dni podania) pre tento druh listov rovnako ako v roku 2000 splnilo 93,8 % zásielok. V roku 1999 to bolo 89,6 % a rok predtým len 87,3 % zásielok tohto druhu. Štandard D+3 pri obyčajných balíkoch splnilo z 800 kontrolných balíkov 96,7 %, kým v roku 2000 to bolo 91,9 %. V štandarde D+2 bolo dodaných vrátane zaplatenia aj vyplatenia z 1 600 poštových poukážok typu C 94,8 % (v roku 2000 len 90,4 %), zo 6 400 kontrolných prioritných listových zásielok poštári v štandarde D+1 dodali 96 % (94,7 %) a z 1 600 doporučených prioritných zásielok prišlo načas 95,7 % zásielok.
SP sa v oblasti kvality orientuje aj na realizáciu viacerých projektov. V rámci jedného z nich -- Riadenia kvality poštovej prevádzky v spolupráci s Výskumným ústavom spojov -- už vznikol návrh začlenenia procesov v poštovej premiestňovacej činnosti do prvkov systému kvality.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 13:10