StoryEditor

Thapir mieri zo Slovenska do Európy

04.06.2012, 00:00

Na začiatku bol nápad priniesť používateľom smartfónov do mobilov aplikáciu, ktorá predstaví možnosti vyžitia v meste, v ktorom sa práve nachádzajú. Podnikateľ Martin Horváth, bývalý riaditeľ predajcu leteniek a zájazdov Pelikan.sk, sa rozhodol priniesť takúto aplikáciu pod názvom Thapir práve na slovenský trh.

Čo sa v meste deje
„Na jednej strane dávame obchodníkom šancu prilákať zákazníkov, na strane druhej používateľ smartfónu, ktorý sa cez našu aplikáciu lokalizuje, získava možnosť, ako dostať napríklad ku káve muffin zadarmo,“ hovorí o projekte Thapir – vysnorí z mesta to najlepšie, ktorý v Bratislave funguje tri týždne, Martin Horváth.

Za ten čas získal Thapir niekoľko tisíc používateľov a v Bratislave cez túto aplikáciu predstavuje svoje ponuky niekoľko desiatok barov, reštaurácií, kaviarní a obchodov, ako napríklad Ševt, Coffe&Co, Martinus.sk, Shtoor, Pizza Mizza či Nu spirit bar. V zahraničí služby, prostredníctvom ktorých môžu obchodníci zacieliť reklamu priamo na ľudí v blízkosti svojich prevádzok, fungujú napríklad v Spojených štátoch, kde je známa služba Scoutmob.com, ktorá ponúka na základe geolokalizácie podobne informácie o službách a ponukách obchodov v bezprostrednom okolí používateľov.

Smerujú do Poľska
„Od piatka priamo z Poľska pracujeme na založení a spustení poľskej entity. Ďalšie mestá, do ktorých v najbližšom čase vstúpime, sú Varšava a Krakov, ktoré majú najväčšiu penetráciu smartfónov v strednej Európe na úrovni 19 percent,“ hovorí šéf Thapiru. Práve poľská metropola a druhé najväčšie poľské mesto dávajú podľa Horvátha Thapiru vďaka veľkosti trhu a počtu turistov výbornú východiskovú pozíciu na expanziu do zahraničia. „Spustenie služieb v týchto mestách plánujeme v horizonte tri až šesť mesiacov,“ dodáva.

Obchody platia
Internetová stránka Thapiru prináša informácie o ponukách obchodných a reštauračných prevádzok, za ktorých zverejňovanie tieto obchody a HoReCa prevádzky platia. Pre používateľov smartfónov je, samozrejme, prístup bezplatný. „Ziskoví môžeme byť už pri 15 tisícoch používateľov,“ pokračuje Horváth. „Myslím si, že aplikácia Thapir budúcnosť má. Záleží to však od viacerých faktorov. Dôležité bude vychytanie nedostatkov a zabezpečenie hodnotného obsahu. S takouto službou by som sa zamerala skôr na technicky vyspelejšie trhy,“ hovorí šéfka online marketingovej agentúry RU Online Katarína Molnárová. Investície do projektu dosiahli 80-tisíc eur. Naším cieľom je vytvoriť mobilnú platobnú platformu európskych rozmerov. „S Thapirom chceme expandovať do ďalších veľkých miest, ako je Praha, Viedeň, Varšava a Krakov. Zameriavame sa zatiaľ na veľké metropoly, v ktorých sa nachádza dostatočne veľký počet používateľov smartfónov. V prípade presadenia sa v stredoeurópskych krajinách sa chceme rozšíriť aj pobaltských krajín, Rumunska a Turecka,“ dodáva Horváth. Názov Thapir symbolizujúci anglické tap here, kliknite tu, bol vybraný zámerne, podľa Horvátha dobre symbolizuje povahu služby, pri ktorej sa používateľ smarfónu získava informácie o prevádzkach v okolí 300 metrov od miesta, kde sa práve nachádza. Počiatočný kredit dostanú obchodníci bezplatne, aby si mohli vyskúšať funkcionalitu služby.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 13:45