StoryEditor

Východniari, ktorí doma valcujú Tesco, teraz mieria na Bratislavu

28.09.2015, 00:00
Na Slovensku majú viac predajní ako Lidl. Dokonca počtom predajných miest tromfnú aj Tesco.

Napriek tomu, keď sa povie slovné spojenie „Milk-Agro“, viac ako polovica krajiny nevie o čom je reč. Ta druhá ich pozná a postarala sa o to, že z malej mliekarne na východe Slovenska vyrástol maloobchodný gigant. Ten už dávno prerástol hranice východu. Expanduje a je len otázkou času, kedy otvorí prvú predajňu v Bratislave. Je už veľmi blízko. V Pezinku.

Kultová záležitosť

Príbeh značky Milk-Agro sa začal písať veľmi skromne. Písal sa rok 1991. Na pôde bývalých Prešovských mliekární vzniká nový podnik. Eseróčka Milk-Agro chce nadviazať na tradíciu kvalitných mliečnych výrobkov, ktoré v metropole Šariša chýbali. Nezostala však len pri mlieku. Majitelia investovali a k základným produktom pridávali nové výrobky. Či už smotany, kyslé mliečne výrobky a najmä jogurty. Nebolo teda prekvapením, že si mliekári otvorili v roku 1992 prvú predajňu. A mala úspech. Veľkým lákadlom bol hlavne bohatý sortiment za pomerne priaznivé ceny.

Firma rýchlo pochopila, že tento koncept môže fungovať. Predajne začali rýchlo pribúdať. Celý princíp bol nastavený jednoducho a pritom účelne. Základom bola široká ponuka mliečnych výrobkov doplnená o výrobky, ktoré majú klasické maloformátové potraviny. Prešovčania začali obsadzovať najmä mestá, neskôr sa však úspešne pustili do dedín. Cestu mali pomerne prázdnu. Zahraničné reťazce až doteraz tieto lokality veľmi nezaujímali. Dnes tak môžeme potraviny Milk-Agro nájsť aj vo väčších dedinách najmä na východe Slovenska.

Firma už dávno nie je len mliekarňou. Okrem výroby zakladá svoj biznis na maloobchode a veľkoobchode. Vlani dosiahla tržby takmer 130 miliónov eur, keď boli najvyššie za ostatných sedem rokov. Celkovo má logo Agro Milk 182 predajní.

Média? Nulová záležitosť

Paradoxne, aj keď firma pôsobí vo všetkých krajoch, nenájdete o nej ani jeden relevantný článok. Majitelia sa médií stránia. V posledných rokoch sa HN pokúšali niekoľkokrát firmu kontaktovať s prosbou o rozhovor, vždy boli odmietnuté. Jedinou citáciou, ktoré nájdete v médicách je poďakovanie spolumajiteľa firmy Ľubomíra Výbošťoka v roku 2012, keď ho mesto Sabinov ocenilo Cenou mesta a Cenou primátora.

Vyzdvihlo jeho sponzorské aktivity smerom ku kultúre a športu. „Prečo tu môžem dnes tak pevne stáť? Lebo mám dnes za sebou takú silnú firmu, ako je Milk-Agro. Dobre sa rozdeľuje, keď je z čoho. Chcel by som, aby všetci športovci v našom meste stáli tak pevne, aby som ich mohol naďalej podporovať,“ uviedol podľa miestnych novín.

Východniari čakajú ešte na jednu métu. Tou je prvá predajňa v Bratislave. Dá sa predpokladať, že by ju mali pokoriť. Prevádzku totiž majú už v Pezinku a odtiaľ to už do hlavného mesta nie je ďaleko. Za posledný rok otvárali v priemere jednu predajňu za mesiac. Stihnú zapichnúť vlajočku v Bratislave do roka?

 

01 - Modified: 2007-09-27 20:46:07 - Feat.: 0 - Title: Zámorský biznis začína v Európe
01 - Modified: 2022-04-10 09:05:13 - Feat.: - Title: Britský obchodný komisár pre HN: Pre našich investorov ste atraktívny trh, zapracovať však musíte na transparentnosti 02 - Modified: 2022-02-18 14:46:03 - Feat.: - Title: Unikát na najväčšom sídlisku. Lidl a Kaufland idú bojovať o podobného zákazníka 03 - Modified: 2022-01-19 11:48:44 - Feat.: - Title: Známy obchodný reťazec aj v tejto neistej dobe ponúka stabilitu a príležitosti, ktoré môžu odštartovať tvoju kariéru 04 - Modified: 2021-12-16 10:31:45 - Feat.: - Title: Hovorca Lidlu Tomáš Bezák predstavuje zálohovanie vratných obalov 05 - Modified: 2021-12-16 10:38:26 - Feat.: - Title: Peniaze si buď dáte preplatiť, alebo ich venujete. Lidl spúšťa zálohovanie obalov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 02:06