Najväčší slovenský telekomunikačný operátor spúšťa obchod s aplikáciami v cloude. Rozširuje tak ponuku svojich riešení určených predovšetkým pre firmy, ktoré budú môcť mnohé aplikácie najnovšie využívať na svojom účte na stránke operátora. Nebudú ich tak musieť nakupovať a inštalovať do svojich počítačov. Základná ponuka obsahuje deväť aplikácií, prostredníctvom ktorých je možné napríklad organizovať telekonferencie, vybavovať faxy, či posielať reklamné SMS správy. Ku všetkým vybraným aplikáciám bude mať prístup za mesačný poplatok. Aj takto sa pritom operátor snaží nahradiť klesajúce zisky z tradičných mobilných služieb, na ktorých vyrástol. „Aplikačný obchod znamená pre nás dôležitý a odvážny krok mimo náš tradičný biznis a potvrdzuje, že Cloud je naša priorita,“ povedal Ján Adamec, výkonný riaditeľ pre informačné a komunikačné technológie a korporátny segment spoločnosti Slovak Telekom.
Hoci základný balík aplikácií predstavuje iba deväť položiek, ich počet má ďalej rásť. Operátor chce pritom dať priestor aj slovenským vývojárom a startupom. Sľubuje im pritom možnosť rozšíriť sa do 13 krajín Európy, kde pôsobí Deutsche Telekom, ktorý ovláda aj slovenského operátora. „Chceme sa sústrediť najmä na slovenské aplikácie, ktoré by mali tvoriť väčšinu ponuky obchodu,“ dodal Adamec. Vzbudiť záujem chce pritom Telekom aj súťažou o finančné ceny. Tá by sa mala uskutočniť v šiestich krajinách Európy, pričom najlepšie aplikácie i najlepšie start-upy dostanú niekoľko desiatok tisíc eur.