StoryEditor

Zdraženie UPC vyhnalo stovky zákazníkov

26.07.2013, 00:00
Za posledný mesiac utrpela firma UPC najväčší úbytok klientov za posledné roky.

Nárast prevádzkových nákladov premietla do koncových cien svojich služieb a prišli odchody klientov. „Pocítili sme úbytok klientov, avšak nie je natoľko vážny, aby nás ohrozil,“ potvrdzuje hovorca UPC Broadband Slovakia Jaroslav Kollár. Podľa neoficiálnych informácií mali len za mesiac zrušiť zmluvy s týmto poskytovateľom internetu stovky ľudí. V období posledných piatich rokov tak ide o prvé vážnejšie prerušenie rastovej krivky zákazníckej bázy UPC.

Odchádzajú aj po rokoch
Klienti UPC mali zákonnú možnosť od zmlúv odstúpiť aj napriek viazanosti bez pokuty, čo mnoho z nich využilo. „Po siedmich rokoch som prestal byť ich klientom,“ napísal Juraj Lutter na facebookovom fóre HN. Podobných reakcií bolo viac. Našli sa však aj takí čitatelia, ktorí zo zdraženia nerobili drámu. „Dúfam, že za tú zvýšenú cenu nám ponúknu tie nové programy, ktoré sľúbili a kvalita poskytovaných služieb bude lepšia,“ pridal sa do diskusie Matej Matejov.

Niektorí klienti majú od zmlúv stále možnosť odstúpiť. Zákon udáva možnosť zrušiť dohodu do jedného mesiaca od upovedomenia firmou, ktoré môže prísť každému v rozdielnom čase. Podľa niektorých reakcií na našom fóre je zrejmé, že mnohí o zdražení ešte nevedia.

Konkurencia je spokojná
„Priemerná inflácia za rok 2012 bola 3,6 percenta, čo má vplyv aj na nárast prevádzkových nákladov nielen našej spoločnosti,“ uviedol v stanovisku generálny riaditeľ spoločnosti UPC Broadband Slovakia Martin Miller. Domácnosti pocítia cenový rozdiel síce len do výšky jedného eura mesačne, rozdiel medzi UPC a niektorými konkurentmi sa však zvyšuje, čo zapríčiňuje nielen odchody stálych klientov, ale aj nárast nových akvizičných zákazníkov konkurenčných poskytovateľov internetu.

Zdraženie pritom pocítili aj firmy, ktorých faktúry narástli výraznejšie. „Nárastu počtu našich klientov to pomohlo, i keď nejde o markantné nárasty. Cenový rozdiel za ekvivalentné služby s UPC sa však ich zdražením ešte viac zvýraznil,“ hovorí výkonný riaditeľ konkurenčného poskytovateľa Antik Ján Tkáč. Najväčšou konkurenciou UPC sú hráči so širším pokrytím územia.

Správny krok, ale chyba v minulosti
„Prirodzene, pokiaľ zvyšujú ceny ako jediní na trhu, zákazníci to nevidia radi a určite sa pozrú po konkurenčných ponukách. Košický Antik tu býva najaktívnejší,“ potvrdzuje pohyb na trhu šéfredaktor PC Revue Ondrej Macko. Čo sa týka regiónov, najviac podľa neho zdraženie pocítia v chudobných regiónoch stredného Slovenska, kde by mal byť teda aj prirodzene najvýraznejší pokles počtu klientov UPC. „Podľa mňa urobili chybu v minulosti, keď nezvyšovali ceny kontinuálne o malé percento. Veľký skok sa obyčajne nevyplatí,“ pokračuje Macko. Dodáva však, že krok zdražovania, ku ktorému vo firme pristúpili, je pre ich zdravé fungovanie nevyhnutný a môže zabrániť vážnejším problémom. 

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 09:11