Kontroverzná ružomberská diaľnica smeruje do rúk veľkopodnikateľa Juraja Širokého. Firma Váhostav, ktorej je spolumajiteľom, totiž podľa informácií HN bude stavať úsek diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. V jednom z najväčších tendrov má pritom uspieť napriek tomu, že bola až štvrtá v poradí s cenou 227,2 milióna eur. Situácia, keď si štát nevybral z troch cenovo výhodnejších ponúk, tu bola naposledy v roku 2009, keď z rovnakej pozície uspela firma Skytoll pri mýtnom tendri. „Váhostav zatiaľ nedostal vyjadrenie Úradu pre verejné obstarávanie, ani od objednávateľa,“ konštatoval hovorca firmy Tomáš Halán. Liek na problémy.
Štát Váhostav, podobne ako celý stavebný sektor, bol vo finančných problémoch. Jeho spolumajiteľ – Juraj Široký – mu preto požičal sedem miliónov eur. Najväčšie straty mu pritom robí martinská autostráda. Pomôcť k lepším tržbám mu tak môžu veľké štátne zákazky. Napríklad v júni aj s Váhostavom Národná diaľničná spoločnosť podpísala kontrakt za takmer 330 miliónov eur na výstavbu štvorprúdovky na Kysuciach.
Stavať tiež bude aj spomínanú viac ako 15-kilometrovú ružomberskú diaľnicu a na dosah má aj úsek rýchlostnej cesty R2 neďaleko Zvolena. „Predpokladám, že tieto zákazky Váhostavu pomôžu,“ potvrdzuje prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Zsolt Lukáč.