Slováci nákup auta odkladajú. V septembri tohto roka sa totiž predalo 5 084 automobilov. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka tak došlo k skoro tretinovému prepadu. „Predaj áut na Slovensku je popznačený obdobne ako predaj ostatných spotrebných vecí nízkym záujmom spotrebiteľov nakupovať,“ povedal pre HN Pavol Prepiak, viceprezident Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky. Ako ďalej podotkol, aj preto budú pokračovať aktivity v ponukách a akciách jednotlivých značiek s cieľom ziskať spotrebiteľa na kúpu nového auta.
Lídrom je Škoda
Za prvých deväť mesiacov sa na Slovensku predalo vyše 47-tisíc vozidiel, medziročne poklesol predaj o viac ako desatinu. Pozíciu lídra si aj naďalej udžala spoločnosť Škoda Auto Slovensko. Druhou najžiadanejšou značkou bol Volkswagen, na treťom mieste sa umiestnila Kia. „V septembri sme zaznamenali významný nárast predaja, keď sme dosiahli trhový podiel takmer 22 percent. S počtom 1 103 predaných vozidiel Škoda obsadila viac ako pätinu trhu, čím si upevnila svoje postavenie najobľúbenejšej automobilovej značky na Slovensku,“ povedal Karel Sklenář, konateľ spoločnosti s tým, že najžiadanejším modelom sa aj v septembri stala Škoda Octavia tretej generácie. „Už sa tešíme na náš ďalší tromf, nový Rapid Spaceback, ktorý príde na slovenský trh už o dva týždne,“ dodal Sklenář.
Akcie nekončia
Zaujímavé cenové ponuky budú pokračovať nielen podľa Prepiaka, ale aj podľa spoločnosti Nissan. Ako povedal hovorca tohto importéra Andrej Balog - momentálne ponúkajú zaujímavé zľavy na modeli Qashqai (až päť tisíc eur), X-trail (zľava až 4 500 eur) či Juke (zľava až 2 000 eur).
Ako dodal Prepiak - výzvou pre predaj v poslednom štvrťroku je znížiť medziročný pokles na jednociferný.