Škoda Auto prišla o štyroch kľúčových manažérov. Kým o odchode šéfa predaja v Česku Petra Pečenka sa vie už skoro dva týždne, mená troch ďalších sa zatiaľ firme podarilo utajiť.
Na ďalšie razantné zmeny v manažmente upozornil server iDnes.cz. Podľa jeho informácií sa museli s mladoboleslavskou automobilkou rozlúčiť šéf pre rozvoj dealerskej siete Pavel Kolář, vedúci predaja Martin Feller a šéf zákazníckeho centra Pavel Hladík.
Dôvody, prečo museli títo ľudia z firmy odísť, zatiaľ zástupcovia Škody Auto nekomentovali.
Prekvapivý bol už odchod Petra Pečenka, kľúčového muža pre český trh. "K personálnym otázkam sa nevyjadrujeme, nie sme štátna firma. Môžeme len potvrdiť, že prvého októbra skončil vo svojej funkcii," uviedol už vtedy stručne hovorca Vítězslav Pelc.
Práve za Pečenkovho pôsobenia mala Škoda na českom trhu zložitejšiu pozíciu ako predtým. Kórejský Hyundai sa proti Škode vymedzil a masívnou reklamnou kampaňou sa jej pokúša ukrojiť časť zákazníkov.
Aj ďalšie značky začali o pozíciu v Česku agresívnejšie bojovať a výsledná cenová vojna donútila k zľavám i Škodu. Práve zľavy a akčné modely Škode pomohli k tomu, že si svoj trhový podiel udržala.
Dlhodobo sa pohybuje okolo tridsiatich percent. Tento rok v septembri dosiahla dokonca desaťročný rekord - podiel 36 percent.