Prečo ste si vybrali práve segment bezpečnostnej techniky?
Zlom nastal v roku 1997, keď som sa rozhodol prejsť zo sektora telekomunikácií do bezpečnosti. Bolo to v čase, keď sa východoeurópske krajiny snažili posilniť ochranu svojich hraníc v očakávaní blížiaceho sa vstupu do Európskej únie. Cítil som, že bude výzvou prejsť do nového odvetvia, ktoré má pre nás veľký trhový potenciál. Ako sa neskôr ukázalo, bolo to správne rozhodnutie.
Mali ste predtým skúsenosti s biznisom?
Isté skúsenosti sme mali. Naša spoločnosť vznikla v polovici 90. rokov. Dva roky sme pracovali v oblasti mobilnej komunikácie. Vedeli sme však, že sektor bezpečnosti má ešte vyšší potenciál než telekomunikácie. Je tam menšia konkurencia. V tom čase existovalo menej spoločností, ktoré dokážu prinášať riešenia v oblasti bezpečnostných systémov.
Začali ste rovno skenermi, ktoré vás najviac preslávili?
Nie. Na začiatku sme sa venovali integračným bezpečnostným systémom a vybaveniu na hraniciach. Nakoniec sme sa v roku 2002 rozhodli vstúpiť do segmentu skenerov. Najprv to boli skenery pre nákladné autá a kontajnery. Potom prišiel bezpečnostný skener pre lietadlá, za ktorý sme v roku 2013 získali Veľkú cenu na podujatí International Geneve Award. Dnes sme jediným výrobcom skenerov pre lietadlá na svete.
Zmenilo sa toho vo vašej spoločnosti oproti začiatkom veľa?
V prvom rade sme v roku 1997 boli malá, neviditeľná spoločnosť. Teraz sme lídrom na východoeurópskom trhu, čo sa týka skenovacích zariadení. Ako jediní dokážeme konkurovať medzinárodným obrom v sektore leteckej bezpečnosti. Sme jedni z mála, ktorí dokážu prinášať systémy schopné riešiť zraniteľnosť civilného letectva.
Čo momentálne predstavuje najväčšiu hrozbu pre bezpečnosť letectva?
Všetky lietadlá sú dnes technicky veľmi zložité. Majú rôzne dutiny v pristávacej alebo motorovej časti či ďalších sekciách. A práve tie sa teroristi a medzinárodné zločinecké skupiny snažia využiť, aby do lietadla prepašovali nelegálne či dokonca nebezpečné veci, ako zbrane, drogy, výbušniny, peniaze alebo diamanty z nelegálnych transakcií. Tie potom smerujú do rôznych destinácií, k...
Zostáva vám 85% na dočítanie.