1/17Kto uloví VSŽ, a.s. Košice na valnom zhromaždení spoločnosti, ktoré sa bude konať 25. mája 2000? Medzinárodná spoločnosť ISPAT, ktorá podobne ako US Steel chce vstúpiť do VSŽ, má v súčasnosti záujem kúpiť čo najviac akcií VSŽ a získať vyše 50-percentný majoritný balík. 15. mája 2000. FOTO: TASR/M. Kapusta
2/17Montáž karosérie automobilu VW Polo v montážnej hale Volkswagen Slovakia a.s., Bratislava. 8.12.1999, Bratislava. FOTO: TASR/P. Neubauer
3/17Montáž automobilu VW Bora v montážnej hale Volkswagen Slovakia a.s., 8.12.1999 Bratislava. FOTO: TASR/P. Neubauer
4/17Bodové zváranie jednotlivých častí karosérie v montážnej hale Volkswagen Slovakia a.s., 8.12.1999, Bratislava FOTO: TASR/P. Neubauer
5/17Automobilka Kia Motors 9. júna 2006 oficiálne spustila skúšobnú prevádzku v prvom európskom závode v Tepličke nad Váhom. Výrobná kapacita tohto závodu bude 300 tisíc automobilov ročne. V závode Kia momentálne pracuje viac ako 1 200 ľudí, do roku 2009 by mala Kia zamestnávať približne 3 000 ľudí pri výrobe na tri pracovné zmeny. FOTO: TASR/P. Ďurčo
6/17Kto uloví VSŽ, a.s. Košice na valnom zhromaždení spoločnosti, ktoré sa bude konať 25. mája 2000? Medzinárodná spoločnosť ISPAT, ktorá podobne ako US Steel chce vstúpiť do VSŽ, má v súčasnosti záujem kúpiť čo najviac akcií VSŽ a získať vyše 50-percentný majoritný balík. 15. mája 2000. FOTO: TASR/M. Kapusta
7/17Poslednú z 54 nových pecí spustili do prevádzky 6. augusta 2003 v rámci projektu rozšírenia výroby primárneho hliníka v Slovalcu, a. s., Žiar nad Hronom. Nové pece tak pribudli k doterajším 172 elektrolyzérom. Nové pece začali v Slovalcu spúšťať 7. júla 2003 a denne okrem nedieľ štartovali dve. Hlinikáreň bude prevádzkovať spolu 226 elektrolýznych pecí. Spustením nových pecí Slovalco ukončilo najdôležitejšiu fázu projektu. Všetky nové technológie z projektu sú už v prevádzke. Doteraz zrealizovali 95 % dodávok z prác. Zostávajúci rozsah predstavujú aktivity ako napríklad garančné testy, vybudovanie skladu hotových výrobkov, demontáž zariadení staveniska, terénne úpravy a spevnené plochy, sadové úpravy, oplotenie a podobne. Projekt rozšírenia výroby primárneho hliníka Slovalco predpokladá ukončiť v decembri tohto roka. Jeho realizáciu odsúhlasilo predstavenstvo spoločnosti v marci 2001, pričom prvé výkopové práce začali v tom istom roku v júli. Z finančného hľadiska považuje manažment firmy Slovalco uvedený projekt za mimoriadne úspešný. Z pôvodného rozpočtu necelých 79 miliónov USD budú celkové náklady takmer o 23 % nižšie. Úspory dosiahli najmä moderným projektovým riadením s pevne zadefinovanými pravidlami na zaobstarávanie a výberové konania a prísnou kontrolou nákladov. Na snímke manipulácia s tekutým hlinikom v odlievárni. 13. augusta 2003, Žiar nad Hronom. FOTO: TASR/J. Ďurník
8/17Pohľad na prevádzky Slovnaft a.s., 29.10.1999 Bratislava.
FOTO: TASR/P. Funtál
9/17Pohľad na prevádzky Slovnaft a.s., 29.10.1999 Bratislava.
FOTO: TASR/P. Funtál
10/17Premiér vlády SR Mikuláš Dzurinda sa 8. augusta 2002 v Galante stretol s prezidentom spoločnosti Samsung Maďarsko Yu Dam Cho. Po rokovaní si spolu prezreli priestory bývalého nábytkárskeho závodu, kde by onedlho mala vyrásť fabrika na výrobu počítačových monitorov a TV obrazoviek. Celková investícia by mala dosiahnuť 60 miliónov USD a prácu by si v tomto podniku malo nájsť 2000 ľudí. Na snímke premiér SR Mikulá Dzurinda (vpravo) a prezident spoločnosti Samsung Maďarsko Yu Dam Cho (uprostred). 8. augusta 2002 Galanta FOTO: TASR/D. Veselský
11/17Predseda vlády SR Mikuláš Dzurinda sa 7. júla 2003 zúčastnil na slávnostnom otvorení závodu na výrobu monitorov a obrazoviek spoločnosti Samsung Electronics Slovakia v Galante. Už v tomto roku závod vyrobí vyše 2 milióny monitorov a zamestná 1 100 pracovníkov. Historicky ide o prvý kórejský výrobný závod na Slovensku. Na snímke M. Dzurinda /vľavo/ s výkonným riaditežom Samsung Electronic Jong Yongom Yunom pri slávnostnom prestrihávaní pásky. FOTO: TASR/P. Neubauer
12/17Zástupcovia Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) dnes v Prievidzi slávnostne predstavili a prototyp novej modernej motorovej jednotky typu 813 913, ktorú vyvinuli a vyrobili v ŽOS, a. s., Zvolen. Motorová jednotka bude premávať na regionálnych tratiach na hornej Nitre. Postupne tam pribudne ešte 7 takýchto vlakov, ktoré nahradia všetky doterajšie motorové vlakové súpravy, ktoré v súčasnosti premávajú z Prievidze do Hornej Štubne, Handlovej, Nitrianskeho Pravna a Topoľčian. FOTO: TASR/P. Remiaš
13/17V piatok 8. novembra 2013 spoločnosť ŽOS Zvolen predstavila prvú zo šiestich modernizovaných dieselových posunovacích lokomotív typu ČME 3, ktoré v najbližších mesiacoch dodá odberateľom na Ukrajinu. Ide prakticky o novú lokomotívu postavenú na pôvodnom ráme a pôvodných podvozkoch. Na snímke je kabína rušňovodiča modernizovanej lokomotívy. FOTO: TASR/D. Hein
14/17Spoločnosť Železničné opravovne a strojárne (ŽOS) vo Vrútkach navštívil 8. marca 2014 predseda vlády SR Robert Fico. Pri prehliadke výroby ho sprevádzal majiteľ spoločnosti Víťazoslav Móric, predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár a predstavitelia firmy. Zoznámili ho s výrobou, údržbou a rekonštrukciou osobných železničných vagónov a lokomotív. FOTO: TASR/P. Ďurčo
15/17TASR-607988/5 - Podpísanie dvojitého kontraktu s Indiou na dodávku 47 kusov špeciálnych automobilov AV-15 umožnilo Východoslovenským strojárňam, s.r.o., Košice /VSS/ zvýšiť o osemdesiat počet pracovných miest. V súčasnosti v podniku finišuje montáž prvých štyroch kusov vozidiel na podvozku Tatra, určených na vyslobodzovanie zapadnutej techniky. Na snímke sprava Martin Forray a Jozef Harčarik kontrulujú činnosť hydrauliky počas terénnej skúšky navijáka. 8.11.1999, Košice FOTO: TASR/S. Písecký
16/17TASR-607988/5 - Podpísanie dvojitého kontraktu s Indiou na dodávku 47 kusov špeciálnych automobilov AV-15 umožnilo Východoslovenským strojárňam, s.r.o., Košice /VSS/ zvýšiť o osemdesiat počet pracovných miest. V súčasnosti v podniku finišuje montáž prvých štyroch kusov vozidiel na podvozku Tatra, určených na vyslobodzovanie zapadnutej techniky. Na snímke sprava Martin Forray a Jozef Harčarik kontrulujú činnosť hydrauliky počas terénnej skúšky navijáka. 8.11.1999, Košice FOTO: TASR/S. Písecký
17/17TASR-607988/5 - Podpísanie dvojitého kontraktu s Indiou na dodávku 47 kusov špeciálnych automobilov AV-15 umožnilo Východoslovenským strojárňam, s.r.o., Košice /VSS/ zvýšiť o osemdesiat počet pracovných miest. V súčasnosti v podniku finišuje montáž prvých štyroch kusov vozidiel na podvozku Tatra, určených na vyslobodzovanie zapadnutej techniky. Na snímke sprava Martin Forray a Jozef Harčarik kontrulujú činnosť hydrauliky počas terénnej skúšky navijáka. 8.11.1999, Košice FOTO: TASR/S. Písecký