Pred otvorením zimnej sezóny sa rozbehne kampaň, ktorá má motivovať našich občanov na strávenie dovolenky na Slovensku. Podľa Gabriely Užovičovej zo Slovenskej agentúry pre cestovný ruch budú domácich turistov lákať billboardy, ale sú pripravené aj súťaže o pobyty v turistických strediskách. Kampaň takéhoto rozsahu ešte na Slovensku nebola a značne načrie do rozpočtu agentúry.
Kampaň s rovnakým cieľom prebiehala v júli a auguste v Česku, kde sa štafetovou propagačnou jazdou na bicykloch snažili známe osobnosti predstaviť zaujímavé kúty domácej krajiny. Podľa Petry Geregovej z Nemeckej centrály pre turizmus prebieha kampaň na podporu rozvoja domáceho cestovného ruchu aj v Nemecku. "V súčasnosti sa hlavne v prílohách v denníkoch a časopisoch zameriava na spropagovanie oblastí, ktoré vlani postihli povodne, teda Sasko, Sasko-Anhaltsko a Brandenbursko," dodala Geregová. V Tunisku podnecujú tamojších obyvateľov na dovolenku v domovskej krajine televízne spoty. V Chorvátsku síce nemajú špeciálnu akciu na oslovenie domácich turistov, podľa Nory Henterovej z Chorvátskeho turistického združenia sa však podporujú mnohé aktivity zamerané na úpravu turisticky atraktívnych miest a zvýšenie pohostinnosti. Príkladom môže byť akcia nabádajúca na výsadbu kvetín a čistenie miest s názvom Viac kvetín ako smetí, či tradičná akcia Mám rád Chorvátsko zameraná na úpravu miest a školenie odborníkov, ale aj laikov, aby sa stali dobrými hostiteľmi. Podľa Henterovej majú takéto akcie vo verejnosti posilniť vedomie o význame cestovného ruchu pre Chorvátsko, a tak nepriamo byť nápomocní chorvátskemu turizmu.
StoryEditor

