Sociálna sieť Facebook dáva zabudnúť na neradostný vlaňajší rok, kedy sa topila v červených číslach. Najnovšie hospodárske výsledky sčítajú rekordné tržby aj zisky.
Kým v júli Facebook dobrými ekonomickými štatistikami finančných analytikov skôr prekvapil, v treťom štvrťroku už sa dali ďalšie rekordné čísla očakávať. Spoločnosť Marka Zuckerberga sa v tržbách prehupla cez novú miliardovú métu - na hodnotu 2,02 miliardy dolárov.
Prekvapil aj expertov
Firme pomohol predovšetkým systematicky kladený dôraz na reklamu v mobilných telefónoch. Táto stratégia sa prejavila už v minulom finančnom hodnotení.
"Zdá sa, že idú naozaj na plný výkon," zhodnotil počínanie Facebooku expert spoločnosti JMP Securities Ronald Josey.
Najznámejšia sociálna sieť sveta si polepšila oproti minulému obdobiu tiež v čistom zisku na 425 miliónov dolárov.
Úspech Facebooku sa okamžite prejavil na burzových trhoch. Cena za akciu tejto spoločnosti vzrástla o desať percent na 54 dolárov - teda na svoje doterajšie maximum.
Najnovšie hospodárske výsledky Facebooku potom vynikajú najmä v porovnaní s minulým rokom. Sociálna sieť mala v rovnakom období roka stratu 59 miliónov dolárov a tržby sú v medziročnom porovnaní o plných 60 percent vyššia. Zisk z jednej akcie sa potom zvýšil z dvoch centov na sedemnásť.
Napriek tomu ani tentoraz, rovnako ako v minulom štvrťroku, sa analytici v odhadoch netrafili. Napríklad spoločnosť Thomson Reuters predpovedala tržby vo výške 1,91 miliardy dolárov - v skutočnosti to však bolo 2,02 miliardy.
Problém s reklamou vyriešený?
Facebooku pomáha najmä vydarená stávka na reklamu v chytrých telefónoch. Tie tvoria bezmála polovicu všetkých reklamných príjmov spoločnosti.
Pre porovnanie: pred rokom vybrala spoločnosť od svojich klientov na mobilné reklame 150 miliónov dolárov. V tomto štvrťroku to bolo ale už 880 miliónov.
"Spoločnosť má jasný produkt, ktorý funguje, a teraz má tiež riešenie pre predaj svojej inzercie," podotýka analytik Ronald Josey.