500 miliónov od štátu a 500 od čínskej automobilky Dongfeng Motors. Taký je plán Peugeotu na najbližšie roky. Číňania aj Francúzsko tak získajú po päť percent akcií Peugeotu. Francúzska automobilka, ktorú tvrdo zasiahla európska autokríza tak nasleduje model amerických výrobcov áut, ktorí sa v roku 2008 uchýlili k podobnému riešeniu.
Predávame Peugeot
Rokovania o tejto forme pomoci ešte nie sú podľa zdrojov agentúry Bloobmerg kompletné, takže firmy sa k nim nechcú vyjadrovať. V prípade, že dohoda skončí úspechom, získajú Číňania podiel v automobilke, s ktorou iba nedávno uzatvorili alianciu. Štát má zase na zreteli zachovanie pracovných miest, prevažne z politických dôvodov. Znížený dopyt po automobiloch značky Peugeot v Európe totiž donútil výrobcu osekať pracovné miesta a zatvoriť jednu továreň. To sa však stretlo s masívnym odporom odborových organizácií a aj ľavicovej vlády.
Peugeot podľa Bloombergu chce aj po tejto transakcii uskutočniť predaj ďalších balíkov akcií v celkovej hodnote troch miliárd eur. Investori sa majú stretnúť v nedeľu 19. januára.
Z bahna hore
Peugeot je poslednou automobilkou v Európe, ktorá našla útočisko pred krízou. Konkurenti v podobe Seatu či Opelu našli útechu v náručí svojich materských koncernov, Fiat zase dosiahol plánované zlúčenie s americkým Chryslerom. Peugeot sa snažil vyhrabať z nízkych tržieb a z toho vyplývajúcich strát po svojom. Odpredal svoje ziskové divízie, dostal peniaze od štátu a vytvoril aj alianciu s americkým koncernom General Motors, ktorú však nedávno ukončil práve kvôli spojeniu s čínskym Dongfengom.