Škoda Vagonka dokončila svoju najväčšiu zákazku pre slovenské dráhy. Dodala posledný z deviatich poschodových súprav, ktoré si náš dopravca objednal predovšetkým pre prímestské linky. Ide o vlaky vychádzajúci z modelu City Elefant, ktoré jazdia aj po českých koľajniciach.
Obchod má hodnotu presahujúcu 70 miliónov eur. Posledný elektrický vlak dorazil podľa informácií serveru Lidovky.cz na Slovensko začiatkom apríla a zapojil sa do ostrej prevádzky.
"Prvého apríla sme súpravu odovzdali v Nových Zámkoch a v súčasnosti slúži v okolí Bratislavy," hovorí obchodný riaditeľ Škody Vagonka Ivo Gurňák. Tento ostravský podnik patrí do skupiny Škoda Transportation.
Súpravy s označením 671, zložené z troch vozidiel, si Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) objednala pred dvoma rokmi. Najprv jeden vlak, o niekoľko mesiacov neskôr potom náš dopravca využil opciu na ďalších osem strojov.
Slováci sa tak rozhodli po tom, čo im Európska komisia kývla na projekt modernizácie prímestskej vlakovej a regionálnej dopravy v hodnote 170 miliónov eur.
"K uplatneniu opcie došlo vzhľadom ku krátkym termínom dodania vlakov. Prvé vozidlá majú byť dodané na jeseň 2014, posledný v októbri 2015," opísala pred necelými dvoma rokmi hovorkyňa slovenských dráh Jana Morháčová.
K dokončeniu kontraktu došlo o niekoľko mesiacov skôr. Vlaky mali podľa pôvodného zámeru zamieriť hlavne na prímestské linky v okolí Trenčína, Žiliny a Košíc.
Súpravy vychádzajú okrem iného zo staršieho dvojpodlažného modelu 471 známejšieho pod označením City Elefant.
Železničná spoločnosť Slovensko si jeho novšiu verziu objednalo prvýkrát už v roku 2010. Počas dvoch rokov smerovalo na Slovensko desať súprav. V roku 2013 potom nasledovala ďalšia zmluva na vyššie spomínanú zákazku - deväť kusov rovnakého modelu.
Celkom ZSSK za vlaky zo Škodovky minú takmer 170 miliónov eur.