Najväčšia sociálna sieť chce posilniť reklamu. Facebook najnovšie kúpil spoločnosť LiveRail. Ide o firmu, ktorá sa zameriava na videoreklamu. Sociálna sieť sa tým snaží zvýšiť svoje príjmy z oblasti reklamy vzhľadom na fakt, že prognózy príjmov z online videoreklamy na najbližšie obdobie stúpajú.
Spravodajská agentúra Reuters informuje o tom, že technológia LiveRail je jedinečná. Spočíva v tom, že automaticky spáruje videoreklamy s videami, ktoré sa objavujú na internetových stránkach. Facebook sa týmto krokom snaží postupovať k zvyšovaniu svojich príjmov a zacieliť na videoreklamu. Nie je podstatné, koľko ľudí reklamu uvidí, ale ako na ňu budú reagovať. Chce sa tak zamerať priamo na cieľovú skupinu a vďaka tomu zvýšiť svoje príjmy.
"Už to nie je o tom povedať - moju reklamu videlo veľa ľudí. Je to o tom vedieť, kto títo ľudia sú a ako reagovali na informáciu, ktorá sa k nim dostala," povedal pre BBC News Sanjana Chappalli, špecialista na digitálny marketing.
Spoločnosť LiveRail vznika v roku 2007. Na svojej oficiálnej stránke sa firma zameraná na videoreklamy pýši spoluprácou s gigantmi. Napríklad serverom prvoligového basketbalu v USA (MLB USA), ABC Family či Dailymotion. LiveRail sa im snaží pomáhať umiestňovať lepšie reklamy na ich internetových stránkach, ktoré sa objavujú vo videách.
Podľa Reuters sa však sociálna sieť Facebook v oblasti videoreklám snaží postupovať opatrne. Dôvodom sú možné obavy z negatívnej spätnej väzby užívateľov v prípade, ak by ich tieto reklamy otravovali.