Skupina Kofola zvýšila za prvých 9 mesiacov tohto roka predaj o 16,3 percent na 203 miliónov eur, čo je najlepší výsledok v histórii skupiny. Rástli aj všetky ostatné kľúčové finančné ukazovatele. Hrubá marža vzrástla o 27,percent, ukazovateľ EBITDA sa zvýšil o 34,6 percent, EBIT o 53,7 percent.
V hospodárení, rovnako ako v prvom polroku tohto roka, sa najvýraznejšie prejavila akvizícia slovinskej značky Radenska a distribúcia nápojov Rauch. Firme sa darilo na trhoch v Česku, kde zaznamenala rast predaja o 15,6 percent, na Slovensku (o 13,8 percent) i v Slovinsku, predaje v Poľsku mierne klesali.
Skupina v minulých rokoch vedľa inovácií stavila aj na rast prostredníctvom akvizícií. Po marcovej akvizícii slovinskej značky minerálnych vôd Radenska podpísali zástupcovia skupiny v júni ďalšiu zmluvu. Prostredníctvom nej získa 40-percentný podiel v druhom najväčšom producentovi nealkoholických nápojov na Slovensku, skupine Water Holding.
Tá je známa predovšetkým značkami minerálnych vôd Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra alebo kolovými nápojmi Šofokola. Na dokončenie transakcie a nadobudnutiu minoritného podielu vo Water Holding ostáva schválenie slovenským protimonopolným úradom.
Skupina Kofola je výrobca nealkoholických nápojov s 8 výrobnými závodmi na 5 európskych trhoch. Celkovo zamestnáva 2300 ľudí.