Najväčší výrobca nápojov na svete Coca-Cola sa snaží upevniť si moc na trhu aj prostredníctvom energetických nápojov. Kupuje totiž 16-percentný podiel v spoločnosti Monster Beverage. A to za 2,15 miliardy dolárov. „Naše investície do Monster je efektívnym spôsobom, ako posilniť svoju účasť na rýchlo rastúcom a atraktívnom globálnom trhu s energetickými nápojmi,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Coca-Cola, Muhtar Kent. Coca Cola je totiž pod tlakom nájsť nového investora, ktorý by mu vykázal nový rast.
Pokles predaja nealkoholických nápojov
Toto partnerstvo má urýchliť predaj v odvetví energetických nápojov, kde je Monster číslom jedna. Tiež má za cieľ lepšie zladenie ich portfólia a distribúciu. Coca-Cola sa tak stane preferovaným distribučným partnerom spoločnosti Monster, zatiaľ čo ten prenesie svoje neergetické značky vrátane Hansen’s Natural Sodas a Peace Tea do Coca Coly. Coca-Cola, ktorá takmer získal Monster úplne v 2012, čelí poklesu spotreby nealkoholických nápojov v Severnej Amerike a celkovému globálnemu predaja, ktorý klesá už tretí rok po sebe.
Výhodný obchod
Prezident a podpredseda spoločnosti Monster, Hilton Schlosberg tiež povedal, že dohoda prinesie svojim akcionárom nakoniec viac peňazí do vreciek. „Očakávame, že transakcia významne urýchli náš rast a hospodárske výsledky v medzinárodnom meradle, a máme v pláne preskúmať všetky dostupné možnosti k návratu značnej hotovosti našim akcionárom,“ povedal. Dohoda by tak podľa neho mala byť dokončená na konci roka 2014 alebo začiatkom budúceho roka. Po oznámení obchodu vzrástli akcie Monsteru o 30 percent.