Najväčšia svetová internetová sociálna sieť Facebook v treťom štvrťroku takmer zdvojnásobila čistý zisk na 806 miliónov dolárov. Jej tržby sa zvýšili o 59 percent na 3,2 miliardy dolárov vďaka silnému dopytu po reklame na mobilných zariadeniach, ako sú smartfóny a tablety.
Tržby tak mierne prekonali očakávania analytikov, ktorí ich podľa prieskumu agentúry Reuters odhadovali na približne 3,1 miliardy dolárov. Kľúčovou súčasťou tržieb sú príjmy z reklamy, ktoré stúpli o 64 percent na takmer tri miliardy dolárov.
Tržby z mobilnej reklamy sa teraz na celkových príjmoch Facebooku z reklamy podieľajú zhruba dvoma tretinami. Ich podiel tak stúpol z necelých 50 percent z predošlého roka. Firma pritom začala ponúkať mobilnú reklamu až v roku 2012.
Počet ľudí, ktorí Facebook využívajú najmenej raz mesačne, stúpol na 1,35 miliardy osôb z 1,32 miliardy na konci druhého štvrťroka. Počet každodenných užívateľov dosiahol 864 miliónov osôb.