Čínske lacné smartfóny bodujú. Výrobca modelu Xiao sa totiž umiestnil v prvej desiatke najpredávanejších intelegitených telefónov na celom svete. Potvrdzuje tak rastúci trend, kedy zákazníci už nie sú ochotní dávať za telefóny tak veľa peňazí. „Je to dôsledok komoditizácie hardvéru a softvéru .
Za predpokladu, že cena je dostatočne atraktívna, spotrebitelia sú ochotní vyskúšať miestne značky aj napriek vyššiemu profilu svetových značiek,“ povedal Lei Jun, generálny riaditeľ spoločnosti Xiao. Znamená to, že v minulosti hodnotná vec akou boli smartfóny kvôli masovej výrobe zdegradovali svoju hodnotu. V očiach zákazníkov sa tak stali ľahko dostupným tovarom.
Rival menom cena
Hongmi Red Rice a Mi3. To sú dve značky čínskeho výrobcu, ktoré sa vôbec po prvý krát umiestnili v rebríčku najpredávanejších smartfónov. Vybojovali si siedmu a desiatu priečku. Aj napriek tomu, že na prvom mieste vo svete kraľuje už pár miesiacov iPhone 5s, lacnešie prototypy sú pre užívateľov čoraz viac atraktívne.
A to najmä kvôli cene. Najlacnejšia verzia iPhone totiž stojí okolo 720 dolárov, zatiaľ čo za čínsku značku Xiao dajú zákazníci iba polovicu, teda okolo 330 dolárov.
Čínky kult
Xiao predalo za posledný rok 60 miliónov inteligentných mobilných telefónov. Ich predpoklad bol pritom len 40 miliónov. Predávajú sa najmä v Číne, kde je táto značka kultom. Nedávno začala dodávať tovar aj do susedných krajín, vrátane Singapuru, kde sa od spustenia predaja predalo za osem minút okolo päťtisíc mobilov.