Podľa štúdie konzultačnej spoločnosti Bain by mohli útraty stúpnuť o 13 percent na 253 miliárd eur. Najviac tento tovar nakupujú Číňania.
Medzi osobný tovar patria odevy a luxusné doplnky, ako sú klenoty, hodinky či kabelky. Nepočíta sa do toho ale predaj luxusných áut, jácht ani umenie.
Číňania sa na celkových výdavkoch na luxusný tovar podieľajú 31 percentami. Ich výdavky rastú oveľa rýchlejšie ako u obyvateľov iných krajinách. Číňania ale nakupujú prevažne v zahraničí, pretože tovar je tam pre nich často lacnejší. Doma naopak minú len asi 20 percent z celkových výdavkov.
Štúdia tiež uvádza, že tohtoročný prepad na akciových trhoch v Číne ublížil dôvere spotrebiteľov skôr v USA, pretože Američania majú stále v pamäti finančnú krízu z roku 2008.
Rusi prepadli zo druhého miesta
Napriek tomu sú ale Američania podľa štúdie na druhom mieste s 24 percentami, na treťom Európania s 18 percentami. Vlani boli druhými najväčšími kupcami luxusného tovaru Rusi, ich kúpna sila sa ale kvôli devalvácii rubľa asi o polovicu znížila.
Najväčším trhom s luxusným tovarom zostávajú Spojené štáty, kde majú celkové tržby tento rok dosiahnuť 78,6 miliardy eur, uvádza štúdia. Druhé bude Japonsko s 20 miliardami eur a tretí Čína s 18 miliardami eur. V Taliansku a Francúzsku majú tržby dosiahnuť zhruba 17 miliárd eur.