Malé autá ukazujú jednu, možno nie očividnú vec. Menší motor nemusí znamenať menšiu spotrebu. Ford Fiesta 1,0 s výkonom 80 koní v skutočnosti jazdi za 5,8 l/100 km, kým Ford Fiesta 1,0 EcoBoost s výkonom 100 koní to zvládol len za 5,4 l/100 km. Pritom obidve autá majú papierovú spotrebu 4,3 l/100 km. Víťazom kategórie sa ale stal dieselový Renault Clio Grandtour Energy dCi so štart-stop systémom (90 koní) a reálnou spotrebou 4,3 l/100 km. Druhé miesto patrí Fordu Fiesta 1,6 TDCi s 4,6 l nafty na 100 km a tretím najekonomickejším malým auto je Mitsubishi Space Star so skutočnou spotrebou 4,7 l/100 km.Archív automobiliek
Francúzsky Renault je ďalšia značka, ktorá očakáva koniec dieselov. Pri modeloch nižších tried, ktoré tvoria väčšinu jeho predajov, majú do roku 2020 vymiznúť úplne.
Drahé technológie
Už teraz dostávajú naftové motory drahé a technicky náročné technológie, ktoré sa premietajú do ceny vozidla. Menšie a lacnejšie autá to potom neúmerne zdražuje. Všetkým navyše narobila problémy aféra ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-27 14:22:40 - Feat.: - Title: Automobilový priemysel zasiahla kríza, zamestnávateľom chýbajú kvalifikovaní pracovníci
02 - Modified: 2024-03-26 11:09:53 - Feat.: - Title: Nádej v nových typoch batérií. Pomôžu k radikálnemu zníženiu cien elektromobilov?
03 - Modified: 2024-03-13 17:15:10 - Feat.: - Title: Únia ustúpila automobilkám, emisné normy nie sú také prísne. Europoslanci schválili nové limity
04 - Modified: 2024-03-11 13:38:15 - Feat.: - Title: Automobilky budú trestané za chýbajúce tlačidlá. Na top hodnotenie bezpečnosti môžu zabudnúť
05 - Modified: 2024-03-07 21:00:38 - Feat.: - Title: Slovensko potrebuje 100-tisíc ľudí do automobiliek, povedal Fico. Mali by prísť zo Srbska