Malé autá ukazujú jednu, možno nie očividnú vec. Menší motor nemusí znamenať menšiu spotrebu. Ford Fiesta 1,0 s výkonom 80 koní v skutočnosti jazdi za 5,8 l/100 km, kým Ford Fiesta 1,0 EcoBoost s výkonom 100 koní to zvládol len za 5,4 l/100 km. Pritom obidve autá majú papierovú spotrebu 4,3 l/100 km. Víťazom kategórie sa ale stal dieselový Renault Clio Grandtour Energy dCi so štart-stop systémom (90 koní) a reálnou spotrebou 4,3 l/100 km. Druhé miesto patrí Fordu Fiesta 1,6 TDCi s 4,6 l nafty na 100 km a tretím najekonomickejším malým auto je Mitsubishi Space Star so skutočnou spotrebou 4,7 l/100 km.Archív automobiliek
StoryEditor

Renault chce do roku 2020 koniec dieslov

09.09.2016, 00:00

Francúzsky Renault je ďalšia značka, ktorá očakáva koniec dieselov. Pri modeloch nižších tried, ktoré tvoria väčšinu jeho predajov, majú do roku 2020 vymiznúť úplne.

Drahé technológie
Už teraz dostávajú naftové motory drahé a technicky náročné technológie, ktoré sa premietajú do ceny vozidla. Menšie a lacnejšie autá to potom neúmerne zdražuje. Všetkým navyše...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-14 13:19:40 - Feat.: - Title: Západné automobilky strácajú v Číne pôdu pod nohami, lokálnym predajcom sa darí 02 - Modified: 2022-08-13 22:14:13 - Feat.: - Title: Automobilky zažívajú ochladenie. Slovenský Volkswagen pre HN: Tento rok bude náročný 03 - Modified: 2022-08-10 12:40:10 - Feat.: - Title: Udalosti, ktoré bežne nevzbudzujú záujem, teraz nečakane výrazne zasiahli náš priemysel 04 - Modified: 2022-08-09 12:21:09 - Feat.: - Title: Dieselgate: Koniec éry áut začal v roku 2015, kauza zmenila pohľad na automobilky 05 - Modified: 2022-07-29 22:01:00 - Feat.: - Title: Koniec zjednávania a menšia konkurencia? Predajný model Tesly sa už šíri aj do Európy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. august 2022 21:40