Podľa viceprezidenta Brenta Dewara koncern predpokladá, že v tomto roku sa v USA celkovo predá 10,5 milióna vozidiel a v budúcom 12,5 milióna, keďže dôvera spotrebiteľov by sa mala zvýšiť.
"Všetky tie globálne stimulačné programy spôsobujú pokles zásob a nárast spotrebiteľskej dôvery," uviedol Dewar. Dodal, že americké šrotovné pomohlo v auguste zvýšiť predaj. GM v septembri očakáva istý pokles, keďže šrotovné spôsobilo, že niektorí zákazníci si kúpili auto skôr, než plánovali. Celkovo však koncern počíta s pokračovaním zlepšovania situácie na trhu.
Podľa Dewara šrotovné podporilo predaj malých áut. Predpokladá však, že odbyt nových produktov koncernu, napríklad športového auta Chevrolet Camaro a športového úžitkového vozidla Equinox, zostane solídny.
Na značku Chevrolet v súčasnosti pripadá asi 50 % z globálneho predaja GM. Podľa Dewara by sa tento podiel mal v budúcom roku zvýšiť na 60 % až 65 %, keďže GM likviduje svoje značky Pontiac, Saturn, Saab a Hummer.
Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.

