StoryEditor

Chorvátsko pripravuje kampaň

24.04.2007, 00:00

Chorvátsko chce tento rok do svojej krajiny prilákať ešte väčší počet návštevníkov zo Slovenska ako vlani. Minulý rok bol pritom rekordným, pretože podľa údajov Chorvátskeho tutistického združenia do tamojších letovísk pricestoval dosiaľ najväčší počet slovenských turistov od osamostatnenia krajiny.
Do Chorvátska vlani zavítalo takmer 218-tisíc Slovákov, čo bolo o 17,9 percenta viac ako rok predtým. O pätinu medziročne stúpol aj počet prenocovaní slovenských návštevníkov v Chorvátsku, keď vlani dosiahol takmer 1,5 milióna nocľahov.
Zo strany českej klientely pritom táto prímorská krajina vlani zaznamenala medziročný úbytok návštevníkov i počtu prenocovaní. Sumárny pohľad na všetky krajiny, odkiaľ návštevníci do Chorvátska vlani prichádzali, hovorí o miernom náraste počtu turistov i prenocovaní o niečo vyše dvoch percent.
Do propagácie Chorvátska na Slovensku v tomto roku Chorvátske turistické združenie investuje viac ako tri milióny korún. Táto suma pritom zahŕňa len priame investície do reklamných kampaní v televízii, printových médiách a na megabordoch, nie sú v nej započítané investície do študijných ciest zástupcov médií a cestovných kancelárií.
Podľa zástupcu generálneho riaditeľa združenia Mila Sršena v minulom roku Chorvátsko vyčlenilo na propagáciu krajiny na slovenskom trhu 100-tisíc eur (teda viac ako 3,5 milióna korún). Takmer tri štvrtiny z tejto sumy smerovali do televíznych spotov, zvyšná štvrtina do všeobecnej propagácie a inzercie. K tomu treba pripočítať aj investície do medzinárodných reklamných spotov na zahraničných staniciach CNN a Eurosport, ktoré majú sledovanosť aj na Slovensku.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. december 2022 01:32