Obrat maloobchodnej siete Tesco Stores na Slovensku bol minulý rok väčší, ako si mysleli analytici. Spoločnosť včera oznámila, že vlani dosiahla obrat bez DPH 26,95 miliardy korún, čo bolo takmer o dve a pol miliardy viac, ako v januári odhadovala agentúra pre prieskum trhu Terno.
Tesco medziročne zvýšilo svoje tržby na Slovensku o takmer pätinu, pričom reálny rast obratu siete bol šesť percent. Reťazec približne s 8 300 ľuďmi vďačí za rast obratu najmä vlaňajšiemu otvoreniu jedenástich nových obchodov a ôsmich čerpacích staníc. Šéf slovenského zastúpenia Tesca Phil Clarke sa pritom netají tým, že spoločnosť plánuje budovať nové predajne a modernizovať tie staršie.
Ľubomír Drahovský z Terna si myslí, že nárast obratu Tesca je primeraný k rozširovaniu obchodnej siete aj k nárastu ekonomickej sily obyvateľstva. "Tesco je spolu s diskontom najväčším investorom do obchodnej siete na Slovensku. Dostalo sa do väčšieho počtu miest, zvládlo logistiku i distribúciu, robí dobrú propagačnú politiku. To sa muselo odraziť v počte zrealizovaných nákupov aj na obrate," komentuje vlaňajšie čísla analytik.
StoryEditor