Na základe nariadenia iránskej vlády majú všetky médiá v Iráne zakázané uverejňovať reklamu na akékoľvek produkty vyrobené v Spojených štátoch. Zastúpenie mediálnej spoločnosti BBC na Blízkom východe označilo tento krok ako "symbolické gesto", keďže existuje len veľmi málo amerického spotrebného tovaru, ktorý možno predávať v Iráne.
Vláda pristúpila k tomuto kroku po odporúčaniach nevládnej organizácie Spoločnosť pre obranu Palestíny, ktorá úlohu uviesť tento zákaz do praxe pridelila iránskemu ministerstvu kultúry. Iránska vláda totiž neustále kritizuje USA za podporu Izraelu, ktorý Irán neuznáva a uvalil úplné embargo na dovoz produktov z tohto židovského štátu. Najvyšší predstavitelia Iránu, ktorí sú prísne veriaci moslimovia, už niekoľko mesiacov žiadajú zákaz agresívnej a neustále sa rozrastajúcej reklamy na americké produkty. Vzájomný obchod medzi USA a Iránom je veľmi obmedzený a vo väčšine prípadov sa uskutočňuje neoficiálnou cestou.
USA naďalej nechávajú v platnosti sankcie, ktoré boli uvalené na Irán v roku 1979 po tom, čo sa skupina ozbrojených iránskych študentov zmocnila americkej ambasády v Teheráne.
Navyše, v októbri sa Irán rozhodol liberalizovať svoj telekomunikačný trh. Zahraničné firmy budú môcť vstupovať na trh Iránu, čo však vláda podmieňuje menšinovým vlastníctvom v domácej spoločnosti. Vzhľadom na to, že americký prezident George W. Bush označil Irán za časť "osi zla", zahraničné subjekty, vstupujúce na tento trh, by sa mali pripraviť na kontroverzné vyhlásenia. USA totiž veria, že Irán je jedným z podporovateľov medzinárodného terorizmu a v dôsledku toho zakázali svojim firmám investovať v krajine. Niektoré európske spoločnosti však odmietajú postoj USA a plánujú v Iráne založiť svoje obchodné zastúpenia.
StoryEditor