Veľká Británia odštartovala rozsiahlu reklamnú kampaň na oživenie domáceho turistického ruchu v krajine. Do kampane sa britské ministerstvo cestovného ruchu rozhodlo investovať 4 milióny libier. Povedie ju nová britská turistická organizácia VisitBritain. Informovala o tom britská mediálna spoločnosť BBC.
Britský minister cestovného ruchu Kim Howells, ktorý stál pri zrode kampane, verí, že nové investície podporia aj prílev turistov, ktorých úbytok Británia zaznamenáva už niekoľko rokov. Kampaň bude po prvýkrát za posledných 10 rokov prebiehať aj prostredníctvom televíznych obrazoviek. Propagačné materiály budú zamerané osobitne na ľudí, ktorí si zvolili kariéru, ďalej na mladé rodiny s malými deťmi a na rodiny s dospelými deťmi. Organizátori dúfajú, že vďaka kampani sa od začiatku mája do začiatku júna, keď začína hlavná turistická sezóna, zvýši počet rezervácií minimálne o 250 000 v porovnaní so súčasným stavom.
Britský turistický priemysel utrpel najväčšie straty po objavení sa slintačky a krívačky, čo odradilo od návštevy Británie veľa zahraničných turistov, ktorí netúžili po pohľade na horiace telá zdochnutých zvierat. Cestovanie domáceho obyvateľstva zase obmedzovali rôzne zákazy a nariadenia. Ďalšou ranou pre britský turistický priemysel boli teroristické útoky z 11. septembra v roku 2001 v USA. Práve tie výrazne znížili cestovanie amerických turistov, ktorí patrili medzi najčastejších návštevníkov Britských ostrov.
Pomalé oživovanie nielen britského, ale aj celosvetového turistického ruchu, však v posledných mesiacoch nečakane zasiahla ďalšia rana -- vírusové ochorenie SARS. Aj z tohto dôvodu sa chce krajina v kampani orientovať v prvom rade na domáce obyvateľstvo, aby svoju pozornosť zameralo aj na cestovanie vnútri krajiny a podporilo tak domáci turistický ruch.
StoryEditor