StoryEditor

Moc svetového sladkého impéria

02.09.2009, 00:00

Firmu, ktorej ročné tržby sa pohybujú okolo 22 miliárd dolárov, dnes vedie človek

mimo rodinného zázemia. "Paul Michaels ako bývalý šéf Johnson & Johnson nie je zaťažený minulosťou, a to môže priniesť ovocie," komentovala tlač v roku 2004 jeho pozíciu.

Hoci firma je konzervatívna, v rozširovaní značiek je viac než dravá. Aj v čase, keď sa nezhodol zakladateľ dynastie so svojím nástupcom, produkovala žiadané sladkosti aj pod inými menami. Známa Milky Way tak dostala podobu aj 3 Musketeers. Forrest Mars začal v Británii vytvárať nové verzie Milky Way a zrodili sa Mars, Skittles, Twix, Snickers, Topix či Starburst. Európu aj dnes prevažne zásobuje z Británie a zo závodov v Holandsku. Vo svete ich však má 129, pričom pôsobí v 66 krajinách.

Firma, ktorá dávno rozšírila segment tiež o Uncle Ben's či krmivo pre psov a mačky, začala podnikať i v segmente zariadení. Svoju divíziu Mars Electronics International, ktorá vyrábala aj automaty na výrobky, však pred troma rokmi predala.

Po určitom rebrandingu v roku 2007 sa pustila do ďalšej expanzie, nie však priamo geografickej, ako skôr segmentovej. Azda najväčší úlovok sa jej podaril vlani, keď zaplatila v hotovosti 23 miliárd dolárov za svetovú žuvačkovú jednotku Wrigley.

Obchodu sekundoval dokonca vtedy najbohatší muž Warrenn Buffett a banka Goldman Sachs. "Cez Wrigley rozšíria pozície v Ázii a vo východnej Európe," komentoval to Wall Street Journal.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. november 2025 21:35