Americký gigant General Motors nechce podľa týždenníka Der Spiegel, aby sa ruské firmy zúčastňovali prevzatia jej nemeckej divízie Opel, Berlín s tým však nesúhlasí. Bez citovania zdrojov Spiegel uvádza, že americká vláda, ktorá v súčasnosti kontroluje 60 percent v General Motors, nechce, aby Rusi participovali na budúcom riadení Opla. Berlín preferuje na prevzatie Opla, ktorý zahŕňa aj značku Vauxhall vo Veľkej Británii a zamestnáva 50-tisíc ľudí, z toho polovicu v Nemecku, kanadského výrobcu autokomponentov Magna, spolu s ruskou štátnou automobilkou GAZ a ruskou bankou Sberbank. Správna rada automobilky, naopak, preferuje konkurenčnú ponuku RHJ International, avšak doposiaľ víťaza nemenovala.
Hovorca nemeckej vlády Ulrich Wilhelm správu Spiegel poprel s tým, že General Motors ani americká vláda sa nevyjadrili, žeby ruská účasť bola dôvodom, prečo by mal General Motors ponuku Magny odmietnuť. Ďalší zdroj z nemeckej vlády dodal, že akékoľvek obavy z technologického transferu do Ruska vyplývajúceho z daného obchodu by bolo možné riešiť v prípadnom samotnom kontrakte.
Nemecká kancelárka Angela Merkelová povedala, že dúfa v pokrok pri rozhodovaní "najneskôr" pred stretnutím správnej rady General Motors, ktoré je naplánované na 8. až 9. septembra. V správe denníka Bild sa uvádza, že Berlín už upustil od odporu proti preferenciám General Motors predať Opel skupine RHJ, avšak investičná skupina by sa musela spojiť so strategickým partnerom z automobilového priemyslu. Magna, ako aj RHJ, chcú v automobilke Opel znížiť počet pracovných miest približne 10 o tisíc, avšak Merkelová a vlády krajín, kde má Opel závody, preferujú spoločnosť Magna, pretože by znižovanie počtu zamestnancov v Nemecku bolo menšie.
Der Spiegel uvádza, že Merkelová prisľúbila ruskému prezidentovi Dmitrijovi Medvedevovi v júli, že podporí ponuku Magna, avšak dodáva, že nemecká vláda "podhodnotila ruský faktor, ktorý nie je pre Američanov iba detailom". "General Motors je jedným z najväčších hráčov na ruskom automobilovom trhu a chce v tejto pozícii ostať," uvádza týždenník, keď odkazuje na návrhy, že pod novým manažmentom by sa mal Opel vyrábať v ruskom závode GAZ. Ako napokon Spiegel komentoval, aj napriek ukončeniu studenej vojny pred dvadsiatimi rokmi je predaj Rusom niektorými ľuďmi vnímaní ako ponižujúci.

