StoryEditor

3 jednoduché kroky, ako získať späť peniaze od SkyEurope

04.09.2009, 01:00
Banky vám vrátia peniaze, ak ste platili kartou. Problémy nastanú, ak ste platili v hotovosti alebo prevodom na účet.

Ako získať peniaze za letenku od SkyEurope
  1. Navštívte pobočku svojej banky. Zoberte si so sebou:
    - občiansky preukaz,
    - platobnú kartu, ktorú ste použili,
    - vytlačenú rezerváciu alebo letenku.
  2. Vypíšte "Reklamačný protokol", ktorý vám dajú na pobočke.
  3. Počkajte 50 až 180 dní
Cestujúci, ktorí mali letieť so skrachovanou leteckou spoločnosťou SkyEurope a zaplatili za letenku kartou, majú veľkú šancu, že dostanú svoje peniaze späť. Uhradenú, ale neposkytnutú službu môžu reklamovať.

Vyplýva to z medzinárodných dohôd medzi bankami a kartovými spoločnosťami. „Reklamáciu treba podať najneskôr do 120 dní od termínu plánovaného odletu a uplatniť si ju môžu všetci, bez ohľadu na to, kedy sa mal let uskutočniť," spresnil Štefan Frimmer, hovorca Slovenskej sporiteľne. Predmetom reklamácie môže byť podľa Zuzany Ďuďákovej z Unicredit Bank aj čiastočné neposkytnutie služby, napríklad jednosmerné lety v prípade zakúpenia obojsmernej letenky.

Písomná reklamácia priamo na pobočke
Slovenské banky odporúčajú klientom, ktorí platili za letenku kreditnou alebo debetnou kartou, aby podali písomnú reklamáciu na pobočke svojej banky. Priložiť musia aj letenku či potvrdenie rezervácie. Ak uprednostnia riešenie reklamácie cez call centrá, musia rátať s tým, že požadované doklady bude treba poslať poštou.

Šanca na vrátenie priamo od SkyEurope je mizivá
Pokiaľ cestujúci zaplatil letenku platobným príkazom osobne alebo cez internet banking, medzinárodné reklamačné pravidlá sa na tento druh transakcií nevzťahujú. „Klient si musí nárokovať reklamáciu priamo u obchodníka, v prospech ktorého bola platba prijatá, teda u SkyEurope," odporúča Alena Walterová, hovorkyňa VÚB. V takom prípade, sú šance na vrátenie mizivé, čo priznáva aj skrachovaná letecká spoločnosť na svojej internetovej stránke. „V prípade, že ste platili za letenku priamo SkyEurope, čiže inak ako kreditnou kartou, prosím, berte na vedomie, že náhrada nemusí byť možná."

Na peniaze si ešte počkáme
Klienti Tatrabanky si môžu nárokovať celú sumu, ktorú platili platobnou kartou. „Vrátime celú sumu, ktorú sa nám podarí vyreklamovať u banky prijímateľa a nebudeme za to účtovať žiadne poplatky," ubezpečil Boris Gandel, hovorca Tatrabanky. A kedy sa vrátia peniaze späť na účet? Určite to nebude o pár dní. Pri medzinárodných reklamáciách plynie 6-mesačná lehota na vybavenie. Slovenské banky postúpia reklamáciu zahraničnej banke, ktorá pre SkyEurope spracovávala kartové transakcie. Finančné prostriedky by mal mať klient pripísané na účte v lehote najskôr od 50 do 180 dní od dátumu podania reklamácie.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 11:35