Ohodnocovanie majetku slovenských nízkonákladových aerolínií SkyEurope Airlines sa môže začať. A pripraviť by sa mali aj všetci tí, čo chcú späť peniaze, ktoré im tieto zbankrotované aerolinky dlhujú. "Okresný súd v Bratislave I uznesením zo dňa 4. septembra 2009 zastavil reštrukturalizačné konanie na majetok dlžníka SkyEurope Airlines, začal konkurzné konanie a vyhlásil konkurz na majetok dlžníka SkyEurope Airlines," informoval včera Pavol Adamčiak, hovorca krajského súdu v Bratislave.
Prihlásenie dlhov
Veritelia nízkonákladových aeroliniek môžu v lehote do 45 dní od vyhlásenia konkurzu prihlásiť svoje pohľadávky. Konkurzným správcom SkyEurope Airlines sa stal náhodným výberom Emil Čerevka.
Veritelia si môžu svoje pohľadávky voči SkyEurope prihlásiť písomne u správcu konkurznej podstaty aeroliniek. Kópiu písomného prihlásenia pohľadávky by mali zaslať na adresu Okresného súdu v Bratislave I. Pre každú pohľadávku musí byť predložená samostatná prihláška.
Počet veriteľov skrachovaných aeroliniek sa môže vyšplhať na niekoľko desiatok tisíc. Zbankrotovaný SkyEurope totiž za sebou nechal 280 tisíc predaných leteniek na lety, ktoré sa mali uskutočniť od začiatku septembra tohto do februára budúceho roka. Letecká spoločnosť zastavila svoju prevádzku v posledný augustový deň pre nedostatok financií, keďže sa jej nepodarilo získať preklenovací úver vo výške päť miliónov eur od spoločnosti Chain Box Technology.
Ozdravenie nezvládli
Dôvodom na vyhlásenie konkurzu aeroliniek bol návrh na vyhlásenie konkurzu od reštrukturalizačného správcu aeroliniek Jozefa Griščika. Ten sa rozhodol poslať leteckú spoločnosť do konkurzu kvôli jej finančnej situácii. Nasledovať by teraz malo speňaženie majetku leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines, ktorá čelí podozreniam z bankrotového podvodu na rakúskej i slovenskej prokuratúre.
"Zatiaľ nemám žiadne informácie o tom, aký je majetkový stav úpadcu. Ešte sa nedá povedať do akej miery budú uspokojení veritelia," povedal pre HN správca konkurznej podstaty aeroliniek Emil Čerevka.
Veľký majetok po aerolinkách, ktorých dlhy sa dajú počítať v desiatkach miliónov eur nezostal. SkyEurope pritom nevyplatil mzdy vo výške niekoľko tisíc až niekoľko desiatok tisíc eur ani svojim zamestnancom. Nemožno predať lietadlá tejto leteckej spoločnosti, pretože ich mala prenajaté na lízing a na tie, ktoré boli v jej vlastníctve si uplatnila záložné právo banka, ktorá ich pre SkyEurope kúpila. Aerolinky nemali vlastnú budovu ani hangáry. Zostalo po nich len veľké množstvo nespokojných klientov, množstvo oklamaných obchodných partnerov a podvedených zamestnancov.
StoryEditor

