StoryEditor

VW Golf najpredávanejším autom

26.06.2002, 00:00
Autor:
TASRTASR

Hranatý, nudný, nemastný-neslaný VW Golf prežil 28 rokov a štyri "plastické operácie" v úlohe terča kritikov, no dnes sa stal najpredávanejším modelom koncernu Volkswagen AG a z prvého miesta vytlačil legendárneho Chrobáka.
Strieborný Golf číslo 21 517 415 včera opustil montážnu linku v hlavnej továrni VW vo Wolfsburgu, čím prekonal množstvo vyrobených Chrobákov, no ešte stále zaostáva za zhruba 26 miliónmi predaných vozidiel Toyota Corolla.
Golf si vďaka reputácii spoľahlivého vozidla a celému radu voliteľných motorov -- od pomalých až po "trhačov asfaltu" -- získal popularitu u mladých aj starších kupcov. Ako citovala agentúra Reuters včerajšie vydanie denníka Die Welt, "nemecká literatúra, film aj populárna hudba by sa dnes mali hlboko pokloniť malému čiernemu autu z Wolfsburgu. Dokázalo to, čo oni nie: získalo nemeckému produktu popularitu na celom svete".
Od začiatku výroby v roku 1974 sa Golf stal základom, na ktorom nemecký koncern postavil svoj úspech, hoci v súčasnosti, podobne ako ostatné automobilky, zápasí s nepriaznivou situáciou na kľúčových trhoch v Európe a USA. A hoci Golf z hľadiska celkového predaja stále stojí v tieni Corolly, svoju súčasnú pozíciu dosiahol podstatne rýchlejšie než Toyota a Chrobák. Corolla sa totiž začala vyrábať už v roku 1966 a Chrobákovi trvalo 56 rokov, kým sa dopracoval k číslu 21,5 mil. predaných vozidiel. Starý Chrobák sa stále vyrába v Mexiku, kým nový je v podstate Golf zamaskovaný "hrbatou" karosériou.
VW vyrába 3 600 Golfov denne v továrňach v nemeckom Wolfsburgu, Bruseli, Južnej Afrike, Brazílii a na Slovensku. Koncern plánuje už piatu generáciu tohto vozidla, ktorá v priebehu niekoľkých rokov nahradí súčasný dizajn. Hoci odborníci pozorne sledujú, ako bude vyzerať nový Golf, nemožno očakávať žiadnu radikálnu zmenu: "Golf je Golf. A tým aj vždy zostane," povedal výkonný riaditeľ VW Bernd Pischetsrieder.

23. máj 2022 19:08