Už dávno neplatí, že Čína je iba továrňou na napodobeniny. Čínske značky sa tešia čoraz väčšej obľube a začínajú sa stavať k západným značkám s dlhou tradíciou. Ako napríklad čínsky výrobca smartfónov Huawei, ktorý sa ako prvý a jediný čínsky zástupca objavil v rebríčku Interbrand. Debutuje na 94. priečke a jeho značka má hodnotu 4,3 miliardy dolárov.
Prvý je opäť Apple
Prvenstvo v rebríčku najhodnotnejších značiek si už po druhý raz udržala firma Apple. Tá dokonca si polepšila o 21 percent čo sa týka hodnoty značky a má hodnotu 118,8 miliardy dolárov. Druhý skončil Google s hodnotnou 107,4 miliardy dolárov a tretiu priečku obsadila značka, ktorá si dlho držala prvé miesto až kým ju minulý rok nezosadil Apple, teda Coca-Cola. Pripísala si tri percentá a má hodnotu 81,5 miliardy dolárov.
Poradiu dominujú Americké technologické firmy, ktoré si pripísali aj najväčší nárast v hodnote značky. Spomínaný Facebook však nad všetkými vyčnieva, z hľadiska nárastu hodnoty je druhou najúspešnejšou značkou Audi s 27 a treťou Amazon s 25 percentným nárastom. „Na jednej strane si technologické firmy počínajú dobre. Ale musíme mať na zreteli fakt, že sú na začiatku svojich životov a biznisu,“ upozorňuje Jez Frampton, analytik Interbrand v správe k rebríčku. „Uvidíme niekedy IT firmu, ktorej sa bude dariť tak dlho ako napríklad Coca-Cole či Mercedesu? Tie preveril čas. Technologické firmy nie,“ dodal.
Skokan a prepadák
Skokanom roka je spoločnosť Facebook. K hodnote svojej značky pripísal 86 percent, čo z neho robí skokana roka. Najhorší pokles zase zaznamenala značka Nokia, z hodnoty značky odpísala 44 percent.
V rebríčku má najsilnejšie zastúpenie región USA, najviac značiek v rebríčku je práve odtiaľto. Z európskych značiek je najúspešnejšou Mercedes-Benz s hodnotou 34,3 miliardy dolárov na desiatej priečke.
Prvých 20 miest rebríčka si pozrite v našej galérii.