StoryEditorÚspešný konštruktér Ferdinand Porsche: Svoje najslávnejšie auto urobil pôvodne pre Hitlera
01.02.2021, 14:20
Úspešný konštruktér Ferdinand Porsche: Svoje najslávnejšie auto urobil pôvodne pre Hitlera:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/7Wikimedia Commons/Bundesarchiv
2/7Ferdinand PorscheWikimedia Commons/Bundesarchiv
3/7Ferdinand Porsche za volantom športového vozidla vlastnej konštrukcie Austro-Daimler na pretekoch Prince Heinrich Tour v roku 1910.Wikimedia Commons
4/7Porsche (vľavo) v spoločnosti šéfkonštruktéra kopřivnickej Tatry a svojho dobrého priateľa Hansa Ledwinku a slávnej automobilovej pretekárky Elišky Junkovej na Masarykovom okruhu v Brne v roku 1935. Práve s automobilkou Tatra sa o niekoľko rokov neskôr dostal do sporu.Wikimedia Commons
5/7Ferdinand Porsche v spoločnosti nacistických pohlavárov. Vozidlo KdF Wagen, ktoré skonštruoval, malo naplniť Hitlerovu predstavu o automobile dostupnom pre každého. Desaťtisíce Nemcov si naň aj začali sporiť na zvláštnych vkladných knižkách, auta sa ale nakoniec nedočkali.Wikimedia Commons/Bundesarchiv, volkswagenag.com
6/7Namiesto civilných áut začali na jeseň 1939 z novej továrne vychádzať vojenské vozidlá, ako napríklad známy KdF 82 „Kübelwagen“ (na snímke hore) a Porsche sa venoval aj konštruovaniu vojenskej techniky. Na dolnej snímke je stíhač tankov, ktorý podľa jeho autora volali Ferdinand.Wikimedia Commons/Bundesarchiv
7/7Výroba civilných automobilov sa v továrni vo Wolfsburgu rozbehla vďaka Britom po skončení vojny. Z vozidla KdF Wagen sa stal Volkswagen, ktorý si vyslúžil označenie Chrobák a stal sa jedným z kultových áut 20. storočia. S menšími či väčšími úpravami ho vyrábali až do júla 2003, keď v továrni v Mexiku zišiel z pásu posledný kus (na snímke), ktorý mal poradové číslo 21 529 464.Wikimedia Commons