StoryEditorTrať, ktorá priniesla prosperitu: Košicko-bohumínsku železnicu dokázali postaviť rekordne rýchlo
07.12.2021, 11:05
Trať, ktorá priniesla prosperitu: Košicko-bohumínsku železnicu dokázali postaviť rekordne rýchlo:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/11Facebook
2/11Téma
3/11Stavba Košicko-bohumínskej železnice v oblasti Ružína.ETH-Bibliothek Zürich
4/11Poprad na dobovej pohľadnici z prelomu storočí. Práve pred 150 rokmi odišiel odtiaľto po novej trati prvý vlak smerujúci do Žiliny. Cestu dlhú asi 130 kilometrov prekonal za 6,5 hodiny. Archív Múzea Spiša v Spišskej Novej Vsi
5/11Košická železničná stanica v roku 1871.ETH-Bibliothek Zürich
6/11Hlavnú trať Košicko-bohumínskej železnice postupne dopĺňali vedľajšie dráhy. Jednou z nich sa stala aj takzvaná zubačka vedúca zo Štrby na Štrbské Pleso.Wikimedia Commons
7/11Výstavba železničnej stanice v Kraľovanoch.Europeana
8/11Stavba mosta cez Váh v úseku Košicko-bohumínskej železnice pod Strečnom.ETH-Bibliothek Zürich
9/11Takto vyzeral na sklonku 19. storočia reštauračný vozeň zaraďovaný do vlakových súprav jazdiacich po Košicko-bohumínskej železnici.archív
10/11Významným dopravným uzlom sa vďaka Košicko-bohumínskej trati stali aj Vrútky. Dobová pohľadnica zobrazuje tamojšie železničné dielne. archív
11/11Takto vyzerali Košice v roku 1871. Železničná tepna, ktorú v tom čase uvádzali do prevádzky, sa v nasledujúcich desaťročiach stala dôležitým faktorom pre mohutný rozvoj mesta.ETH-Bibliothek Zürich