StoryEditor

Legendárny Wall Street Journal dokázal pohnúť nielen verejnou mienkou, ale aj akciovými trhmi

17.07.2019, 11:10
Impact. Insight. Influence. V preklade – dosah, náhľad, vplyv. Motto najvýznamnejšieho ekonomického denníka Ameriky platí aj 130 rokov od jeho vzniku. Renomé Wall Street Journal napriek obavám prežilo bez ujmy aj nového vlastníka – Ruperta Murdocha.

Zrodil sa síce v pivnici (presnejšie v pivničnej kancelárii), avšak na jednej z najprestížnejších ulíc sveta. Prológ k jeho skutočnému vzniku sa však začal písať o sedem rokov skôr, keď novinári Charles Henry Dow, Edward David Jones a Charles Milford Bergstresser založili spoločnosť Dow Jones & Company.

Prvou aktivitou trojice boli krátke spravodajské bulletiny, ktoré dodávali obchodníkom na burze. Pôvodne ručne písané vestníky čoskoro nahradil tlačený denník Customers' Afternoon Letter. Spoločnosť navyše onedlho začala v denníku, ale postupne aj mimo neho zverejňovať indexy odrážajúce dianie na kapitálovom trhu. Najznámejším z nich sa stal Dow Jones Industrial Average, ktorý je dodnes považovaný za jeden z najznámejších indikátorov amerického akciového trhu.

No a 8. júla 1889 uzrel svetlo sveta samotný The Wall Street Journal: štvorstranový plátok v hodnote 20 centov, ku ktorému čoskoro pribudla aj tlačová agentúra, distribuujúca správy prostredníctvom telegrafu. Denník obsahoval ekonomické správy, ktorých úlohou rozhodne nebolo nikoho baviť, často totiž mali len formu suchej štatistiky.

Zrod legendy

Všetko zmenil Clarence Barron. Muž, považovaný za zakladateľa modernej...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
25. máj 2022 19:04