1/10Wikimedia Commons, Koláž-HN History
2/10Priemyselná škola v Augsburgu na dobovej pohľadnici.Wikimedia Commons
3/10Carl von Linde (na neskoršom portréte, už z 20. storočia) významne ovplyvnil nasmerovanie kariéry Rudolfa Diesela. Najprv ako jeho profesor na univerzite a po jej absolvovaní mu dal zase priestor na realizáciu vo svojej firme.Wikimedia Commons
4/10Rudolf Diesel na portréte z roku 1883.Wikimedia Commons
5/10Nový racionálny tepelný motor. Tak označil Rudolf Diesel svoj nápad, ktorý si dal vo februári 1892 zaregistrovať na patentovom úrade. Certifikát naň dostal o rok neskôr, cesta k jeho realizácii však bola ešte dlhá. Wikimedia Commons
6/10V poradí druhý, zdokonalený prototyp vznetového motora (vľavo, na snímke z múzea spoločnosti MAN v Augsburgu), na ktorom sa podarilo Dieselovi dosiahnuť voľnobeh, vznikol v roku 1894. Vpravo je už plne funkčný motor z roku 1898, keď sa rozbehla jeho sériová výroba, nielen v materskej fabrike, ale aj u licenčných producentov. Model na obrázku vznikol vo firme Sulzer.Wikimedia Commons
7/10Rudol Diesel na portréte zo začiatku 20. storočia. V tom čase už čelil vážnym problémom zdravotným i finančným.Wikimedia Commons
8/10Vznetové motory boli spočiatku veľmi veľké, určené predovšetkým pre továrenskú výrobu, kde mali nahradiť parné stroje. Približne od roku 1912 sa však začali uplatňovať aj v doprave, na pohon lodí či lokomotív. Trvalo však ešte viac než dve desaťročia, kým sa ich podarilo vyrábať v takej veľkosti, aby sa dali používať aj v osobných automobiloch. Prvými boli Mercedes-Benz 260 D (na snímke hore) a Hanomag Rekord. Obe predstavili prvýkrát ich výrobcovia na medzinárodnom autosalóne v Berlíne vo februári 1936.Wikimedia Commons
9/10Rudolf Diesel (vľavo) s americkým vynálezcom Thomasom Alva Edisonom, počas návštevy v jeho West Orange Laboratory v roku 1912.Wikimedia Commons
10/10Britský parník Dresden bol posledným miestom, kde videli 29. septembra 1913 Rudolfa Diesela živého. Večer okolo desiatej vraj odišiel do svojej kajuty, s tým, aby ho ráno pred pol siedmou zobudili. Keď to chceli urobiť, kajutu našli prázdnu, lôžko nedotknuté a po vynálezcovi nebolo ani stopy.Wikimedia Commons