Partnerstvá sú cestou k úspechu

Sami to nevieme urobiť tak, aby to bolo dokonalé. Dôležitosť spojení a spolupráce boli hlavnou témou konferencie Autocont.

Konferencia Autocont
Zdroj: HN

Množstvo ťažkých tém z oblasti cloudu, bezpečnosti a technológií sa dá ľahšie zvládať so správnymi partnerstvami. Práve pod hlavičkou tých správnych spojení a aliancií je možné zvládnuť každý náročný projekt. „Ani tá najlepšia technológia nemá zmysel bez toho, aby ju robili motivovaní ľudia, implementovali u zákazníkov, aby to bolo skrátka komplexné riešenie,“ vysvetlil v úvodnom príhovore Peter Trajlinek zo spoločnosti Autocont.

Tým, že sa jednotlivé spoločnosti nehrajú na svojom piesočku, ale sú ochotné ísť do spoluprác, dokonca aj s konkurenciou, vznikajú zmysluplné riešenia. Tie dokážu firmy ako Autocont vyskladať a navrhnúť tak riešenia, ktoré dajú zákazníkovi to, čo naozaj potrebuje. Pre samotných výrobcov či poskytovateľov služieb je ideálne, ak si zákazník od nich vezme pri vystavaní infraštruktúry kompletnú líniu hardvéru, softvéru, cloudu i služieb. Tento scenár však nemusí byť pre zákazníka vždy ideálny.

Práve spoločnosti, ktoré sa na to špecializujú, vám dokážu vybrať najvhodnejších dodávateľov a ich produkty. Samozrejme, so zreteľom na to, aby boli spolu integrovateľné a manažovateľné pod jednou treťostrannou platformou. So správnym partnerom si nastavíte očakávania, úvodné kapacity, vyberiete konkrétny hardvér, či už úložisko alebo servery tak, aby infraštruktúra spoľahlivo fungovala. „Chceli sme partnera, ktorý povie – toto je 21. storočie, poďme doň,“ vysvetľuje Pavol Hamšík zo spoločnosti Austrian Technik Bratislava, ktorá servisuje dopravné lietadlá. Práve im pomohol Autocont prevziať kompletnú IT prevádzku. Zahryzli sa do toho, hoci firme chýbala dokumentácia, ponúkli pomocnú ruku, pomohli zmapovať ich aktuálny systém a nastavili ho tak, aby mohli fungovať ako spoločnosť. „Prechod k lokálnemu partnerovi prešiel bezbolestne a hladko, predtým sme netušili, čo môžeme získať s Autocontom.“

Ako sa postaviť ku cloudifikácii

Zmeny nemusia byť vždy želané. Jednoducho ich prinesie život a vývoj. Vpred nás tlačia inovácie, nové technológie. Spoločnostiam tak situácia začína privádzať to, že by mohli začať premýšľať nad cloudom. Niektoré spoločnosti však vyrástli ešte za čias tradičných informačných technológií a pri ich starších typoch aplikácií dochádza k problému, ako ich dostať do cloudového prostredia, respektíve ako poskytnúť cloudovú službu. Až 70 percent takýchto aplikácií nie je podľa agentúry IDC stále príliš schopných na transformáciu do cloudového sveta. „Vízia, s ktorou HPE prišlo, je, že ak nemôžeme aplikácie, ako sú dnes, dostať do cloudu, tak prinesieme cloud k nim,“ ozrejmuje situáciu Martin Kahan z Hewlett Packard Enterprise.

V tejto službe nazývanej HPE GreenLake sú teda zariadenia priamo u vás či na vami zvolenom mieste. Základné atribúty tohto riešenia sú, že platíte len za to, čo spotrebúvate. Teda za výkon, pamäť, kapacitu či iné služby. Je to tiež flexibilné, dostanete v podstate väčší objem „železa“, aby vám mohlo časom poskytnúť potrebné čerpanie. Keď o rok zistíte, že potrebujete viac, nemusíte nič upgradovať. Otvorí sa vám ďalšia časť priestoru, výkon či kapacita. Vo finále to HPE spravuje za vás. Nie je to teda štandardný lízing. Zároveň v rámci kontroly, ktorú tu máte k dispozícii, viete s absolútnym prehľadom, koľko a za čo platíte.

Konferencia Autocont
Zdroj: HN

Ochrana dát

Dáta sú v súčasnosti veľká komodita a tvoria jednu z najväčších cenností firiem. Treba sa o ne príkladne starať, pretože existuje množstvo spôsobov, ako o ne prísť. Podľa analýzy, ktorú si dala spoločnosť Veeam vypracovať, sa však respondenti priznali k závažným veciam. Napríklad, až 37 percent ich záloh neprebehne. To znamená, že veľký objem dát v konečnom dôsledku nie je uložených. Čo je ešte horšie, 34 percent zo zálohovaných dát nejde obnoviť. Z prieskumu tiež vyplynulo, že 58 percent sa nepodarí obnoviť vôbec. Nastáva teda otázka, načo potom sú takéto zálohy?

Keď si uvedomíme, koľko firmy investujú do zálohovania a k čomu skutočne slúži, tak to nie sú milé čísla. „Naša platforma sa snaží eliminovať tieto percentá na nulu. Samozrejme, vždy tu je chybovosť, ale trúfame si tvrdiť, že s naším riešením by sa vám mali tieto problémy vyhýbať,“ vysvetľuje Martin Beran z firmy Veeam. Tá je silným hráčom na trhu a poskytuje ucelenú platformu na zálohovanie, obnovu a správu dát v hybridnom multicloudovom prostredí modernej IT infraštruktúry. Zaujímavosťou je, že je súčasťou spomínaného GreenLake, takže ak by ste chceli „všetko ako službu“ od HPE, tak Veeam môže byť súčasťou tejto ponuky.

Istý proces automatizácie však ponúkajú aj iné bezpečnostné spoločnosti. Na konferencii vystúpil tiež Peter Kočík z Fortinet Security Fabric (FSF) so svojou prednáškou o plejáde riešení, ktoré FSF integruje. Poskytujú zabezpečenia pre akékoľvek prostredie, viditeľnosť a jednoduché ovládanie siete. Automatizácia je dôležitá, lebo môže významne pomôcť prekonať nedostatok pracovných síl. Na každú technológiu a vyhodnocovanie by ste totiž potrebovali zvlášť vyškoleného človeka. Systém FSF teda zjednodušuje celý proces. „Chápeme, že zákazníci nemajú len Fortinet, ale aj iné technológie. Security Fabric vychádza v ústrety aj tu, aby vám zjednodušil život. Akákoľvek technológia bude použitá, vieme integrovať veľa značiek a bezpečnosť povýšiť na vyšší level,“ uzatvára Kočík.

Konferencia Autocont
Zdroj: HN

Pomáha aj umelá inteligencia

Doba sa zmenila, požiadavky zákazníkov rastú. Rieši sa tak veľká téma na strane zákazníkov i partnerov, a to, aby sa na množstvo incidentov niekto pozeral a zároveň ich vyhodnocoval. Ľudské kapacity však majú svoje obmedzenia. „Keďže firmy sú neustále pod tlakom a nejaký ten útok skôr či neskôr príde, spolu s IBM sa snažíme na tom poli poskytovať inovatívne kroky.

Je to zásadná vec, teda reálny vstup umelej inteligencie do procesu vyhodnocovania kyberbezpečnostných incidentov,“ vysvetľuje Leoš Stránsky z Autocontu. Na zapojenie umelej inteligencie do vyšetrovania kybernetických udalostí slúži  presnejšie IBM QRadar SIEM, ktorý zjednocuje logy, flow a zraniteľnosti pod jeden systém a jedno know-how. Má to však svoje podmienky a postupy.

Nie je to totiž tak, že umelá inteligencia sa na vec pozrie a „niečo rozumné povie“. Systém sa najskôr potrebuje učiť. Služba QRadar Advisor with Watson sa tak najskôr musí pripraviť, skonfigurovať, potrebuje množstvo vstupov a dát. Systém získava premisy, závery, dedukcie, takže je schopný pochopiť a naučiť sa, keď sa u vás v prostredí niečo deje a pomocou logu alebo sieťových flow to prinesiete do Q Radaru.

Vo výsledku však už vo firme nemusí sedieť drahý špecialista. Systém nahrádza túto úlohu, pracuje neustále vo dne v noci, môžete sa pozrieť na pripravenú diagnostiku až ráno. „Naozaj to má prínosy a zmyslom je, aby ste v menšom počte ľudí zvládli väčší objem relevantného spracovania bezpečnostných informácií,“ hovorí Stránsky.

V rámci IBM treba spomenúť ešte významné spojenie so spoločnosťou Red Hat. Pre zákazníka sa tak stali niektoré kroky ešte pohodlnejšími, keďže dochádza i k širšej komplexnej podpore riešení týchto gigantov. Red Hat ponúka napríklad šikovné komerčné riešenie OpenShift, ktoré sa postará o uľahčenie automatizácie operácií v prostredí cloudu. Automatizácia sa totiž dôsledne testuje a zavádza postupne. Je to však následne veľké uľahčenie v rámci kontrolovateľnosti a prehľadnosti cloudového prostredia.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.