Toyota má závod s nulovými emisiamiToyota Material Handling
StoryEditor

Toyota má závod s nulovými emisiami

28.09.2020, 00:00
Prvou pobočkou s nulovými emisiami sa stal v roku 2019 závod vo Švédsku. Podľa plánov spoločnosti by čoskoro mali nasledovať ďalšie.

Zastavenie globálneho otepľovania a stabilizovanie klímy je jednou z najväčších výziev súčasnosti. Už nestačí len vyvíjať obchodné modely, ktoré znižujú znečistenie životného prostredia. Investori a klienti dnes posudzujú firmy podľa toho, ako prispievajú k dosiahnutiu cieľov OSN v oblasti udržateľného rozvoja.

Spoločnosť Toyota Industries Corporation sa na novú cestu vydala už pred 25 rokmi. Vedúcu úlohu pri zavádzaní zmien v priemysle s bezuhlíkovou budúcnosťou má Toyota Material Handling Europe. Teraz sa verejne zaviazala dosiahnuť bezuhlíkový stav v rámci vlastných operácií do roku 2030.

Energetická politika firmy sumarizuje očakávania jej partnerov, ako sú zákazníci, majitelia a regulačné orgány. Je tiež v súlade so Smernicou Európskej únie o energetickej účinnosti a s národnými legislatívami vo viacerých európskych krajinách. Energetická stratégia spoločnosti Toyota Material Handling je pre rok 2030 založená na troch pilieroch a cieľoch. Prvým cieľom sú nulové emisie z vlastných operácií s krokmi pre bezuhlíkovú elektrinu do roku 2021 a s certifikáciou ISO 50001 pre všetky pobočky spoločnosti do roku 2025. Druhým cieľom je mapovanie emisií v dodávateľskej sieti a spolupráca s dodávateľmi pre vývoj nízkouhlíkových alternatív. Posledným cieľom je vývoj kompletného sortimentu bezuhlíkových výrobkov a riešení do roku 2030.

„Priemysel budúcnosti bude bezuhlíkový. Spoločnosť Toyota tak preberá vedenie pri transformácii nášho priemyslu,“ povedal Tom Schalenbourg, riaditeľ udržateľného rozvoja v spoločnosti Toyota Material Handling Europe.

Zavádzanie energetickej politiky
Cieľom spoločnosti Toyota Material Handling Europe je dosiahnuť nulové uhlíkové emisie v priemyselných činnostiach do roku 2050. Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť, je získať certifikáciu ISO 50001 vo všetkých európskych pobočkách.

Akýkoľvek systém ISO je formálnym záväzkom zaviesť prístup priebežného zlepšovania. V prípade ISO 50001 je cieľom energetická účinnosť. Použitie menšieho množstva energie na výrobu rovnakého obchodného výsledku pomáha znižovať náklady a vytvára príležitosť na investovanie do rýchlejšieho prechodu na zelenú energiu. ISO50001 je systém riadenia, ktorý sa začína energetickým auditom vykonaným externými stranami a zároveň identifikuje príležitosti, ako napríklad prechod na LED osvetlenie, automatizáciu, ekodopravu a ďalšie opatrenia. Každá pobočka bola požiadaná, aby vypracovala správu s definíciou priorít, ktorá predstavuje základ pre akčný plán s projektmi pre dosiahnutie certifikácie na základe energetického auditu.

Jedným zo spôsobov, ako znížiť energetický odpad, je väčšia transparentnosť medzi pobočkami spoločnosti: pomocou zberu energetického výkonu každej pobočky a jeho sumarizáciou v ročných intervaloch. To umožňuje spoločnostiam pozrieť sa na vlastnú spotrebu a zvažovať príležitosti na zlepšenie. Dôležitý je systém riadenia, ktorý sa začína energetickým auditom a zároveň identifikuje príležitosti, ako napríklad prechod na LED osvetlenie, automatizáciu, ekodopravu. Každá miestna pobočka má vypracovať správu s definíciou priorít, ktoré predstavujú základ pre akčný plán s projektmi pre dosiahnutie certifikácie na základe energetického auditu.

Inšpiráciou je švédsky závod

Od augusta 2019 je spoločnosť Toyota Material Handling Manufacturing Sweden so sídlom v Mjölby uznaná ako bezuhlíkový závod, ktorý vytvára nula emisií CO2. Tento úspech dosiahli vďaka prechodu z kvapalného zemného plynu na kvapalný bioplyn. Ďalším projektom, do ktorého švédsky závod investoval, bola inštalácia solárnych panelov na strechu budovy. Aj keď toto opatrenie neprispeje veľkou mierou k bezuhlíkovému stavu, je to spôsob, ako nakupovať menej elektrickej energie.

Závod v Mjölby, ktorý používa iba zelenú elektrinu, diaľkové kúrenie a kvapalný bioplyn, je v rámci spoločnosti prvou pobočkou s nulovými emisiami, ale čoskoro by ho mali nasledovať ďalšie. „S výsledkom sme spokojní, ale musíme pokračovať v našom úsilí a pokúšať sa o priebežné zlepšovanie s ohľadom na energetickú účinnosť, ale aj dopravu a ďalšie aspekty,“ povedala Maria Välitalo, manažérka udržateľnosti vo švédskom závode. Rovnako ako mnohé investície bol prechod na nulové emisie veľkým prínosom tak pre životné prostredie, ako aj pre spoločnosť.

„Výzvou pre nás je, že iba malá časť našich emisií je pod našou priamou kontrolou. Zvyšných 80 percent pochádza z používania nášho vybavenia a 15 percent z operácií našich dodávateľov,“ vysvetlil Tom Schalenbourg, riaditeľ udržateľného rozvoja v Toyota Material Handling Europe.

„Povzbudzovaním dodávateľov, zákazníkov a ostatných partnerov, aby prešli na zelenú elektrinu, môžeme začať výrazne znižovať najväčší objem našich emisií. Dosiahnutím nulových emisií vo švédskom závode sme dosiahli čiastkový cieľ, slúžiť ostatným ako príklad,“ dodáva. Ďalším dôležitým krokom je vypracovať a zaviesť novú energetickú politiku a optimalizovať energetickú účinnosť vybavenia, ktoré používajú zákazníci.

Súvisiaci článok nájdete tu

Toyota material handling Toyota material handling

 

(Natívna informácia)

01 - Modified: 2020-09-28 09:26:18 - Feat.: 0 - Title: Nové BT Levio LWI160 s unikátnym modulárnym Lítium-iónovým dizajnom od Toyoty
menuLevel = 1, menuRoute = hn-special, menuAlias = hn-special, menuRouteLevel0 = hn-special, homepage = false
20. apríl 2024 04:51