StoryEditor„Hodvábny“ biznis s Čínou zamŕza, vlaky Slovensko obchádzajú
Železničná Hodvábna cesta medzi Európou a Čínou sa Slovensku vyhýba už niekoľko mesiacov. Kvôli situácii na Ukrajine neprechádza našou krajinou ani jediný nákladný vlak z a do Číny.
Keď v novembri 2017 dorazil na Slovensko cez prekladisko v Dobrej prvý nákladný vlak so 41 kontajnermi z čínskeho prístavu Dalian, cesta mu po novej Hodvábnej ceste trvala 17 dní. Tuzemské firmy si od železničného spojenia s Áziou sľubovali rozbehnutie miliardového biznisu. Číňania hovorili o 500 vlakoch cez Slovensko v roku 2018 a v roku 2020 malo po našich koľajniciach dokonca prejsť až dvetisíc nákladných súprav. Železničná Hodvábna cesta sa však tuzemsku od vlaňajšieho septembra kvôli situácii na Ukrajine úplne vyhýba. Stovky vlakov tak Slovensko obchádzajú cez Poľsko a Bielorusko, z čoho ťaží kontajnerové prekladisko v Breste.
Naproti tomu čínsky biznis Terminálu kombinovanej dopravy Dobrá, ktorý je vstupnou bránou pre tovary z východu Európy, Ruska a Ázie d...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Radikálne vylepšenia v interiéri: Jedno z najpredávanejších SUV na Slovensku sa zmenilo
02 - Modified: 2024-03-28 17:54:19 - Feat.: - Title: Čínsky minister obchodu bude v Európe rokovať o elektromobiloch. Komisia vyšetruje ich dotácie
03 - Modified: 2024-03-22 23:00:00 - Feat.: - Title: Európske krajiny potrebujú 20 rokov príprav na to, aby sa ubránili bez Spojených štátov, píšu Američania
04 - Modified: 2024-03-21 12:30:00 - Feat.: - Title: Aké bude počasie toto leto? Poznáme prvú predpoveď, vedci na ňu použili neobvyklú metódu
05 - Modified: 2024-03-20 22:13:04 - Feat.: - Title: V odpadových vodách v Európe je čoraz viac kokaínu, na Slovensku je metamfetamín