StoryEditor

Odkiaľ prišli a kto sú Rybníčkovi ľudia

10.04.2003, 00:00
Osobu ústredného riaditeľa STV Richarda Rybníčka médiá posledné mesiace ostreľujú zo všetkých strán. Tváre jeho tímu verejnosti nie sú veľmi známe. Kto teda stojí pri R. Rybníčkovi a jeho snahe o zmŕtvychvstanie našej verejnoprávnej televízie? Viac v článku prílohy Kariéra.
  • Formát: STV platila milióny, hoci nemusela
  • Rybníček: Mám jasné a silné argumenty
  • Ako hodnotia Rybníčka iní?
    Osobu ústredného riaditeľa STV Richarda Rybníčka médiá posledné mesiace ostreľujú zo všetkých strán. O to viac, že minulý týždeň začal so svojím krízovým manažmentom proces racionalizácie verejnoprávnej televízie nepopulárnym znižovaním pracovných miest . Tváre jeho tímu verejnosti nie sú veľmi známe. Kto teda stojí pri R. Rybníčkovi a jeho snahe o zmŕtvychvstanie našej verejnoprávnej televízie? Fotky nájdete na konci článku.
    Človek číslo dva
    Pravou rukou Richarda Rybníčka je Marcel Para. Má 40 rokov a je absolventom Vysokej školy technickej v Košiciach. S Richardom Rybníčkom ho spája práca v TV Joj, kde bol výkonným riaditeľom. Už na začiatku svojej kariéry pracoval pre Slovenskú televíziu v Košiciach, kde zastával niekoľko funkcií. Osem rokov pôsobil ako riaditeľ spoločnosti Kabel Plus, východné Slovensko.
    Štyri pé
    "Mojou úlohou je zabezpečovať stratégiu a systém komunikácie s verejnosťou STV," hovorí 30-ročný absolvent žurnalistiky na UK v Bratislave Branislav Záhradník, ktorý má na starosti public relations STV. "Chcel by som, aby STV bola otvorenou a komunikujúcou inštitúciou a aby získala nový a moderný imidž. Jej public relations preto musia mať "4P" -- musia byť profesionálne, pravdivé, proaktívne a pozitívne. Pôjde o test mojich odborných poznatkov a manažérskych zručností, či sa takáto zmena PR STV dá v praxi aj uskutočniť," dodáva B. Záhradník. Jeho skúsenosti sú spojené predovšetkým s reklamnými agentúrami (RECAR, Promedia Partner). Okrem toho je zakladajúcim členom Asociácie public relations SR.
    Rybníčkove programové esá
    Program a vysielanie R. Rybníček zveril televíznemu a filmovému expertovi Martinovi Šmatlákovi, ktorý koncom 90. rokov v STV pracoval ako riaditeľ koncepcie a stratégie. Cieľom M. Šmatláka je urobiť z STV televíziu s dvoma hodnotovo a adresátovo vyprofilovanými programovými okruhmi, so stabilnou vysielacou štruktúrou a so zaujímavými reláciami. "Z hľadiska riadenia týchto procesov je dôležité, aby STV konečne uviedla do praxe systém, ktorý zabezpečí súlad medzi programovým a finančným riadením. STV musí zaviesť i kritériá a nástroje permanentného hodnotenia programu a konečne sa tak stať otvorenou mediálnou organizáciou," vyjadruje sa k svojej novej funkcii M. Šmatlák. Prípravu novej programovej skladby má na starosti František Borovský, ktorého prax sa tiež spája najmä s mediálnym prostredím: začínal ako moderátor v súkromnom rádiu, pracoval aj pre TV Global a prišiel z TV Joj, kde zastával funkciu vedúceho oddelenia skladby programu.
    Ženy z Mlynskej doliny
    Súčasťou krízového manažmentu STV sú tri predstaviteľky nežného pohlavia. Absolventkou Filmovej a televíznej fakulty na VŠMU je 35-ročná Andrea Gavačová, ktorá zodpovedá v STV za akvizičnú činnosť -- nákup a spracovanie zahraničných programov. Aj ona tak môže využiť svoje doterajšie skúsenosti z mediálneho prostredia (práca v spoločnostiach Telefilm Eurokim, Close up Film, s. r. o.). "V prvom rade mi ide o prinavrátenie dobrého mena STV, ktoré je dôležité pri budovaní dobrých obchodných vzťahov. V priebehu posledných rokov ho kvôli dlhodobému neplneniu svojich finančných záväzkov stratila. Tento prístup úplne zruinoval imidž STV v zahraničí a situácia dospela tak ďaleko, že nám už pomaly nikto nechcel nič predávať. Iba solídnymi a maximálne korektnými vzťahmi sa nám podarí splniť základné poslanie akvizícií, ktorým je priniesť divákovi čo najkvalitnejšiu a najširšiu programovú ponuku," vytýčila svoj cieľ A. Gavačová.
    Jana Bucková (Strojnícka fakulta VŠT) a Mária Cabanová (Hutnícka fakulta VŠT) vyštudovali v Košiciach. M. Cabanová má už skúsenosti vedúcej ekonomického odboru z televízie v Košiciach i finančnej riaditeľky z STV (1992 -- 1994). V Slovenskej televízii bude mať v krízovom manažmente na starosti jedno z najdôležitejších oddelení -- ekonomiku, kde má hlavný cieľ -- stransparentniť finančné toky. "Na rok 2004 by som chcela vypracovať veľmi reálny rozvojový plán a rozpočet STV, ktorý nebude vyžadovať štátne dotácie v podobe bežného transferu," dodáva M. Cabanová. J. Bucková prešla od shop manažérky mobilnej siete Globtel GSM a spoločnosti Cabel Plus, východné Slovensko až k pozícii členky krízového manažmentu televízie Global a dnes STV, kde zodpovedá za organizačno-ekonomickú zložku.
    Ostatní
    "Mojím cieľom je nastaviť systém predaja reklamy a udržiavať ho tak, aby príjem z predaja reklamného priestoru STV zabezpečoval maximálne výnosy a minimálnu závislosť STV od dotácií," hovorí Ľubor Košút poverený obchodným stykom Slovenskej televízie. Ľ Košút je absolventom Fakulty riadenia VŠE v Bratislave. Dva roky sa venoval vydavateľskej činnosti, potom pracoval niekoľko rokov v Investičnej a rozvojovej banke. Posledným, ale nie menej dôležitým členom, je Jozef Holečko, ktorý má na starosti bezpečnosť a ochranu. J. Holečko ukončil Vysokú vojenskú školu vo Vyškove na Morave a je držiteľom certifikátu Špecialista na boj proti korupcii a praniu špinavých peňazí zo študijného programu Phare.

  • 21. máj 2022 04:18