Zohnala si tie lacné vajíčka? Pýta sa pani Mária susedy vo vestibule, zatiaľ čo čakám na ženu. "Nie, kde mali?" Odpovedá jej kamoška s prekvapením v hlase. "99 centov za tridsať kusov, zmeškala som kvôli nim aj tú novú mexickú telenovelu." Hovorí s hrdosťou v hlase prvá.
Boj supermarketov o zákazníka, vedený čoraz silnejším marketingom, naberá podľa všetkého na obrátkach, pomyslím si a sám si spomeniem na večer, keď som v daždi utekal s kupónom z letáka vystrihnutým na poslednú chvíľu do neďalekého supermarketu. Rozhovor dám pokračoval s prekvapujúcou pointou. Napriek výdavkom na lístky a zmeškanému seriálu sa nákup sa neskončil úspešne. "Predavačka hovorila, že im doviezli len dve palety a o pol ôsmej ráno už bolo po nich," znela posledná veta pani Márie. "Vidíš a euro na lístky si aj tak minula," odvetila so škodoradosťou v hlase majiteľka psa, ktorú zatiaľ po mene nepoznám.
Akcie supermarketov na jeden deň či popoludnie akokoľvek vyzerajú na prvý pohľad lákavo, majú jeden háčik. Tovaru, ktorý sa v nich ponúka, je oveľa menej, ako by si priali samotní zákazníci. Pani Mária asi nebude jedinou nahnevanou. A čaro marketingu, ktorý hovorí o lacných výrobkoch, tak dostalo štrbinu. Obchodov, ktoré s ním začínajú, je však čoraz viac. Či bude počet ľudí vo štvrtok kupujúcich si bravčové, v piatok vajíčka a v sobotu kofolu narastať, ťažko odhadnúť. Ozaj, o tej zľave na obuv v nedeľu ste už počuli?
Vladislav Doktor
