Ako to vidím ja. Brusel by mal vybudovať novú dopravnú stratégiu na troch kľúčových pilieroch.
Za posledných desať rokov sa emisie skleníkových plynov v Európskej únii znížili naprieč všetkými sektormi ekonomiky – všetkými okrem dopravy, kde sme zaznamenali 20-percentný nárast. Keďže EÚ sa zaviazala k ďalšiemu výraznému zníženiu emisií pristúpením k Parížskemu dohovoru, stáva sa doprava kľúčovou prekážkou dekarbonizácie a potreba agresívnejších reforiem tohto sektora narastá.
Zvláštny dôraz by mal byť kladený na dekarbonizáciu cestnej dopravy, keďže zodpovedá za viac ako 70 percent celkových emisií v doprave. Dekarbonizácia cestnej premávky bude taktiež rozhodujúcim faktorom v zlepšení kvality ovzdušia v mestách, čo predstavuje zásadnú výzvu pre zdravie Európanov. Znečistenie vzduchu spôsobuje viac ako 400-tisíc predčasných úmrtí každý rok a znečistenie z cestnej...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-31 14:00:00 - Feat.: - Title: Priniesli len vysoké náklady a mizerné batérie. Nadšenie zo smart prsteňov slabne
02 - Modified: 2025-03-17 16:30:00 - Feat.: - Title: Soták má v niečom pravdu. No ani ruský plyn už nebude pre Slovensko všeliek a americký už vôbec nie
03 - Modified: 2025-01-03 23:00:00 - Feat.: - Title: Bieda či Biedronka. Čo vlastne čakať od roka pred nami? (komentár)
04 - Modified: 2025-01-01 23:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko má potenciál byť inovačným lídrom (komentár podpredsedu vlády)
05 - Modified: 2024-12-31 23:00:00 - Feat.: - Title: 100 rokov Margaret Thatcherovej. Čo má spoločné so Slovenskom a čo ani náhodou nie? (komentár šéfredaktorky)