Predseda parlamentu Andrej Danko tvrdí, že európske emisné normy likvidujú výrobu automobilov.HN/MIROSLAVA SPODIAKOVÁ
StoryEditor

Cestovný ruch a šport potrebujú vlastné ministerstvo

28.10.2019, 23:00
Naše prírodné a kultúrne bohatstvo nikam neodíde.

Oblasti cestovného ruchu a športu sú na Slovensku dlhodobo zanedbávané. Do turizmu sme investovali zahanbujúcich sedem miliónov eur. Iste, na prvý pohľad ide o veľkú sumu, až do chvíle, kým nezistíme, že napríklad susedné Maďarsko do tohto segmentu nalialo 800 miliónovú injekciu a chce opätovne oživiť myšlienku, že sa stanú obľúbenou dovolenkovou destináciou.


Je na čase si priznať, že sme v tejto téme dekády spali. Zaviedli sme však systémový mechanizmus, ktorého efekty prekvapili aj nás. Znížená DPH a rekreačné poukazy boli práve tým dlho želaným stimulom, ktorý nakopol ekonomiku, zdvihol zamestnanosť v regiónoch, kde často nie je iná práca, zlikvidoval čierne ubytovanie, v prípade zahraničných turistov služby cestovného ruchu zasa predstavujú náš export. A nezabúdajme ani na to, že ide o benefit pre zamestnancov.


Vďaka tomuto opatreniu sa podľa údajov zo Štatistického úradu zvýšil počet domácich návštevníkov v auguste o 23,7 percenta. Počet prenocovaní domácich návštevníkov v tom istom mesiaci predstavoval viac ako 1,5 milióna, čo je v porovnaní s vlaňajškom viac ako 20-percentný nárast. Nehovoriac tiež o fakte, že podiel cestovného ruchu na celkovom hrubom domácom produkte má obrovský potenciál rásť. Terajšia, ale aj budúce vlády, by mali myslieť do budúcnosti. Po lopate. V prípade zlej ekonomickej situácie sa hociktorý z investorov môže zbaliť a odísť niekam, kde bude mať lacnejšiu pracovnú silu. Naše prírodné a kultúrne bohatstvo však nikam neodíde. Prečo nezveľadiť to, čoho máme dostatok, a ešte aj prispieť do štátnej kasy?


Na to je však potrebný systémový krok. Ak chceme vytvoriť podmienky na ďalší rast, pružnejšie a adresnejšie poskytovať financie, skvalitniť podnikateľské prostredie v tejto oblasti a zároveň aj zvýšiť životnú úroveň Slovákov, potom nevyhnutnou podmienkou na dosiahnutie týchto cieľov je práve zriadenie ministerstva cestovného ruchu a športu. Žiaľ, zatiaľ sme nepochodili u nášho koaličného partnera. Naďalej však trvám na tom, že argument šéfa rezortu dopravy, pod ktorého aktuálne turizmus spadá, o tom, že na to nie je správna chvíľa, je pre mňa nielen slabý, ale považujem ho za smiešny.


Uznávam, že založenie nového rezortu by niečo stálo. Samozrejme, keď chcete založiť firmu, musíte investovať do priestoru, nakúpiť technológie, zamestnať ľudí, a to aj napriek tomu, že neviete, či bude zarábať. My však už dnes vieme, že sa to Slovensku násobne vráti. Aký ďalší pádny argument potrebujeme?

01 - Modified: 2024-04-16 07:55:57 - Feat.: - Title: Sledujeme nebývalý jav. Fico navodzuje romantický príbeh o troch prútoch (komentár) 02 - Modified: 2024-04-14 14:51:50 - Feat.: - Title: Hlasy z koalície k rekonštrukcii vlády: Blaha hovorí o hoaxoch. Opozícia pri jednej téme pochválila Fica 03 - Modified: 2024-04-11 17:59:10 - Feat.: - Title: Danko chce dusiť parlamentnú rozpravu, po voľbách má zelenú od Hlasu na zmeny v rokovacom poriadku 04 - Modified: 2024-04-10 15:10:40 - Feat.: - Title: „Všetko je v poriadku,“ zakričal Pellegrini po rokovaní koaličnej rady. SNS vo svojom postoji otočila 05 - Modified: 2024-04-10 13:17:17 - Feat.: - Title: Naď vysvetľoval kontroverznú kampaň Demokratov: Pôjdeme na hranu, výroky na našich bilbordoch sú nechutné
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
19. apríl 2024 02:02