StoryEditor

Personalizácia je nový prístup

21.01.2014, 23:04

Pravidelne v januári navštevujemeNewYork, mesto, ktoré otvára dvere na nahliadnutie do budúcnosti. Let bol dlhý a tentoraz aj dosť hrboľatý, bohatý na turbulencie. Vietor v našej letovej výške dosahoval až 300 km/h. Vystrašení a unavení po ceste sme vystúpili na Letisku JFK do príjemného počasia s plusovými teplotami. Na parkovisku boli zvyšky topiaceho sa snehu ako spomienka na arktickú zimu, ktorá opustilaNewYork pár dní pred naším príletom.

DoNewYorku chodíme hľadať inšpirácie pre podnikanie a taktiež navštevujeme asi najväčšiu retailovú konferenciu o trendoch a technológiách. Musím povedať, že to bolo veľmi intenzívne na inovácie a tempo ich zavádzania do života. Trend číslo jeden je podľa mňa personalizácia pre zákazníka. Transparentnosť a dostupnosť informácií spolu s globalizáciou biznisu stupňuje konkurenciu a vytvára silnejúcu komoditizáciu väčšiny služieb a tovarov. Výsledkom sú takmer nulové marže a zisky. Jedným z riešení je dodávať službu pre konkrétneho zákazníka pomocou znalostí individuálneho profilu, histórie a predikcie jeho potrieb. Zákazník vstúpi do predajne a personál ihneď spozná jeho meno, v predajni sa mu prednostne zvýrazní tovar podľa jeho preferencií. Je samozrejmé, že na telefóne môže vidieť samého seba, ako vyzerá v novej bunde spolu s nohavicami, ktoré už má doma v šatníku. Alebo ako ladí nový obrus na stôl spolu s príborom, ktorý už kúpil pred rokom. Dostane individuálnu cenu a tovar mu bude zaslaný tam, kam mu to je najpohodlnejšie. Personalizácia je úžasná vec, keďže pomáha pri rozhodovaní, výbere a šetrí čas a energiu. Technológie dávajú možnosť rozmotať komplexnosť firmy a ísť „bližšie k zákazníkovi“, vytvoriť ponuku a správne alokovať náklady na osobu a na individuálnu transakciu.

Kreativita bude rásť aj pri tvorbe personalizovaných produktov. Mám rád müsli na raňajky, avšak v obchodoch je dnes prevažne fixný univerzálny výber. Čo tak možnosť namiešať si osobné raňajky pomocou voľby mixu ako rozličné ovocie, miešanie príchutí, pšeničné alebo špaldové, či objednávka cez mobil a dodanie domov. Presne podľa vašej chuti. Zaujali ma aj koncepty na sériovú výrobu oblečenia bez obmedzenia požiadaviek klienta na farebnosť, strih a veľkosť. Očakávam vznik nových firiem a ideí, ktoré zmenia pohľad na vzťah medzi firmou a zákazníkom.

Do kufra sme si nabalili množstvo nápadov a myšlienok. Teším sa a som zvedavý, ako sa nám podarí posunúť sa bližšie k zákazníkovi. Asi ťažko hľadať inú cestu.

Tomáš Bel, riaditeľ spoločnosti EXIsport

01 - Modified: 2005-12-14 13:05:00 - Feat.: 0 - Title: Odmeny 30 tisíc korún si schválili poslanci Trenčianskeho VÚC
01 - Modified: 2024-04-15 11:40:32 - Feat.: - Title: Prevádzku známeho influencera Jovinečka vykradli. Neviem čo sa stalo, chýba veľa vecí a fungujeme v núdzovom režime, hovorí 02 - Modified: 2024-03-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Živnostníci sú kostrou ekonomiky regiónov 03 - Modified: 2024-03-19 08:09:30 - Feat.: - Title: Daňová smernica BEFIT má kritikov. Argumentujú suverenitou štátov aj odchodom podnikov z EÚ 04 - Modified: 2024-03-10 12:12:25 - Feat.: - Title: Na Slovensku hrozí firmám zvýšené riziko konkurzov. Minulý rok zasiahnuté podniky zamestnávali 1600 ľudí 05 - Modified: 2024-03-07 00:51:12 - Feat.: - Title: Slovenský europoslanec sa v paneli zameral na malých podnikateľov. Únia by mala pomôcť aj farmárom
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
25. apríl 2024 13:45